به گزارش ایرنا شهرام میرآخورلو چهارشنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان شمالی اظهار کرد: با اجرای این آیین نامه، تعویض خودروهای معیوب و دچار نقص، رشد فزاینده داشت و به تبع آن رضایت مندی مردم نیز بالا رفت.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از مصرف کنندگان ناراضی از خودرو های خریداری شده، که دچار نقص و ایراد بود، برای تعویض اقدام کردند به طوری که تعداد خودروهای تعویض شده در شرکت ایران خودرو طی نیمه سال جاری با کل خودروهای تعویض شده در سال 93 و 94 برابری می کند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: این امر سبب افزایش رضایت مندی مشتریان و مصرف کنندگان شد.
وی در عین حال گفت: صنعت خودروسازی کشور هنوز نتوانسته است رضایت مصرف کنندگان این محصولات را تامین کند.
میراخورلو افزود: این در حالی است که نخستین قانون برای حمایت از مصرف‌کنندگان، مربوط به مصرف کنندگان خودرو است.
وی اظهار کرد: علت نبود این رضایت این است که ما نسبت به حقوق خود مطلع نیستیم و جهل به قانون سبب شده است تا نتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم.
وی گفت: البته قانونگذار برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان موارد لازم را دیده است اما قانون به درستی اجرا نمی شود.
وی به برگزاری همایش حمایت از مصرف کنندگان اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم با برنامه های فرهنگی، رعایت حقوق مصرف کننده کالا و خدمات ترویج پیدا کند و احترام به این حقوق نهادینه شود.
وی گفت: قیمت گذاری کالا و خدمات، رعایت سود، نداشتن تخلف اقتصادی، نداشتن پرونده منجر به محکومیت در مراجع قضایی، توجه به تولید مطابق استاندارد و تولید صادرات محور از جمله آیتم هایی است که در اعطای تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در نظر گفته شده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تاخیر حدود یک ساعته در اجرای این همایش اشاره وآن را از مصادیق رعایت نشدن حقوق عنوان کرد.
میراخورلو، به تغییر شرایط برای تجارت و بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت: اکنون بخش زیادی از تجارت ها در سطح دنیا در بستر فضای مجازی انجام می شود و در این زمینه عرضه کنندگان کالا و خدمات باید با نحوه رعایت و پاسخ به حقوق مصرف کننده آشنا شوند.
در این همایش به هفت تولیدکننده حامی حقوق مصرف کننده تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا شد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.