محمدتقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:این عده تلاش دارند با بهانه های مختلف فضای فرهنگی و جامعه را تنش آلود و به ابزاری برای سازماندهی جریانی نیروهای خود برای مخالفت با برنامه ای دولت و ایجاد فضای روانی علیه دولت و مشغول کردن دولت به حاشیه ها هستند.
وی افزود :ادعای رعایت نشدن برخی ارزش ها و اعتقادات دینی به بهانه شادی و نشاط و برگزاری برنامه های خارج از عرف جامعه، سبب می شود این ذهنیت ایجاد شود که بستر برای هر گونه شادابی و نشاط در جامعه اسلامی محدود است این درحالی است که در اعتقادات ما نشاط و شادی جزئی از حیات بشر است همانگونه که ما بر اساس باور دینی در ایام محرم و صفر و سایر ایام شهادت ائمه به عزاداری می پردازیم .
به گفته وی ، در شادی ائمه معصومین شادی می کنیم و برنامه های مفصل در آئین های اقوام مختلف کشورمان بروز این شادی و سرور کاملا مورد تائید مراجع عظام و عرف ماست نوروز حیات طبیعت و شادمانی ملت ایران است که مراسم های خاص خود را دارد و شاهدیم هر ساله مقام معظم رهبری با پیام تبریک مهر تائیدی بر این رسم باستانی دارند.
وی تصریح کرد:مردم ما با فرهنگ غنی خود در چارچوب دین نشاط و شادی خود را داشته اند و دین و فرهنگ در میان ملت ما به هم پیوسته و جدایی نشدنی هستند.
وی افزود:بر اساس اعلام سر پرست دانشگاه پیام نور استان، برنامه علمی کار آفرینی استارآپ ویکند که در روز چهارشنبه هفته گذشته اجرا شده بود با اهداف مورد نظر به خوبی پیش رفته بود اما پس از پایان برنامه ، عده ای از دختران با لباس های محلی خارج از برنامه اقدام به حرکات موزون آیینی کرده اند.
*** تلخف قابل پیگیری منتشرکنندگان اولیه کلیپ و نقض حریم خصوصی
وی با بیان اینکه این اقدام که در حد چند دقیقه بوده است هیچ ارتباطی با دانشگاه و یا دولت ندارد اظهار کرد:در این میان کسانی که بدون اجازه از حرکات موزن فیلم گرفته و بدون اجازه فیلم را در فضای مجازی پخش کرده اند که این خود نیز تخلف و قابل پیگیری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: این برنامه خارج از چارچوب اصلی این برنامه علمی بوده است و متاسفانه پخش آن هم از مصادیق منکر است و بنده نیت خیری در پخش این کلیپ و تحریک احساسات مردم نمی بینم.
وی گفت:برخی در آستانه انتخابات بدشان نمی آید این مسائل را دامن بزنند که البته هم مردم ما و هم بزرگان اجازه بهره برداری به احدی نخواهد داد.
وی گفت:تلاش داریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری جهت مشارکت حداکثری تا انتخابات در فضای با نشاط سیاسی انجام شود و مراقب باشیم عده ای با اختلاف بین اقوام جامعه را به سمت دو قطبی شدن هدایت نکنند..
وی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه انجام این حرکات موزون این برنامه ای از پیش تعیین شده توسط مخالفان بوده افزود:این که برنامه حادثه در دانشگاه پیام نور برنامه ای از پیش تعیین شده و هدفگذاری شده برای کوبیدن دولت و تخریب دولت بود باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و اکنون نمی توان نسبت به آن اظهار نظر کرد اما به یقین اگر چیزی پشت این اتفاق باشد آشکار می شود و هر سناریو که ریخته شده نقش بر آب می شود و مردم درباره آن قضاوت می کنند.
***نباید از حوزه دین و فرهنگ بهره برداری سیاسی کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی به سخنان امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه اشاره و تصریح کرد:نماز جمعه تریبون دعوت به وحدت و آرامش است و در این باره براساس وظیفه نمایندگی ولی فقیه تذکرهایی داده اند که برای ما نیز قابل احترام است و همه باید نسبت به رعایت شعائر دینی عامل باشیم.
وی افزود:دغدغه های ایشان دغدغه ما هم هست و ما نگرانی های ایشان را درک می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نباید از حوزه دین و فرهنگ بهره برداری سیاسی کرد افزود: فرهنگ ها و آیین ها در میان مردم مختلف کشور متفاوت است و آیین و فرهنگ بومی هر منطقه وقتی در میان همان مردم اجرایی می شود مشکلی ایجاد نمی شود اما اجرای همان برنامه و رسوم در جایی دیگر ممکن است با واکنش متفاوت روبه رو شود.
وی همچنین درباره خبر بازداشت عوامل برگزاری این همایش گفت: کسی در این جریان بازداشت نشده است اما مسئول برنامه احضار شده و بازپرس ویژه در حال رسیدگی به این پرونده است.
به گزارش ایرنا استارت‌آپ‌ویکند گردشگری که یک برنامه علمی و کارآفرینی است چهارشنبه هفته گذشته در دانشگاه پیام نور بجنورد در حالی برگزار شد که حرکات موزون گروهی از دختران پس از پایان مراسم رسمی موجب توقف این برنامه علمی شد و این امر واکنش های گوناگونی به دنبال داشته است.
استارت‌آپ‌ویکندگردشگری یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) بین‌المللی است که طی 3 روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌ شود. دراین برنامه شـرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای شامل فعالان حوزه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته، برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت‌آپ، بازاریاب‌ها وطراحان گرافیک گردهم می‌آیند تاطی54 ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
7185/1744/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.