حجت الاسلام علی پرهیزگار جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شروع اجرای این طرح را از ابتدای سال جاری عنوان و اظهار کرد: فاز اول قطعه یک این طرح با گستره بیش از چهارهزار متر مربع آغاز شد که هم اکنون در حال اتمام است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای پایان این طرح حدود پنج میلیارد ریال است گفت: اجرای این طرح با توجه به مشکلات متعددی که در این بخش نظیر نبود امکان تردد راحت برای همشهریان و زائرین وجود داشت، انجام شده است.
حجت الاسلام پرهیزگار گفت: سوگواره یاس نبوی از 11 اسفندماه به مدت سه روز در محل امام زاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت برگزار می شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان برگزار می شود.
امامزاده حمزه رضا (ع) در 6 کیلومتری غرب شهرستان شیروان در محدوده شهر زیارت قرار دارد.
به زعم اهالی شهرستان شیروان وی برادر امام رضا(ع) است که به سوی برادر خود می رفته ودر این مکان به دست مخالفان به شهادت رسیده است.
با مراجعه به کتب انساب شخصیت مدفون در این بقعه سیدجلیل القدرابوالقاسم حمزه بن محمد ابی جعفر بن موسی بن احمدبن محمد الاعرابی بن القاسم بن حمزه بن الامام موسی الکاظم(علیه السلام) می باشد زیرا پدر وی ابوجعفر محمد نقیب شهرطوس بوده وسیدی جلیل القدر شریف و بلندجایگاه بود.
او فرزندی به نام حمزه ابوالقاسم داشت که مکنی به کنیه جد خود حمزه بن موسی(علیه السلام) بود ودر نزد آل سامان از موقعیت خوبی برخوردار بود همچنین وی و پدرش نقابت سادات طوس و خراسان را به عهده داشتند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.