حجت‌الاسلام عیسی برادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امامزادگان غریب حسن (ع) و محمد و ابراهیم (ع) ارومیه، امامزاده سید بهلول (ع) و بقعه شیخ نوایی خوی، امامزاده سید تاج الدین و نظرگاه حضرت ابوالفضل(ع) میاندوآب و امامزادگان برگشاد و اهرنجان سلماس هفت امامزاده و بقعه متبرکه ای است که سوگواره یاس نبوی در آنها همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این هفت امامزاده و بقعه متبرکه، در سایر امامزاده ها و بقاع متبرکه استان نیز آئین های سوگواری حضرت فاطمه (س) به اجرا در می آید.
وی بیان کرد: هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) عنوان کرد.
وی ادامه داد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقف از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در قالب سوگواره یاس نبوی 19 مبلّغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند که سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی در قالب خیمه‌های معرفت را برعهده دارند.
حجت الاسلام برادری افزود: در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان بر حسب نیت واقفان عزاداران فاطمی اطعام می‌شوند.
به گزارش ایرنا، طبق رسم چند ساله سوگواره یاس نبوی از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم در مدت زمان حدود سه هفته در سراسر کشور برگزار می شود که امامزاده ها و بقاع متبرکه میزبان این سوگواره هستند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.