مجید معتمدی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: زهرا ال عامری و زهرا سودمند 2 دانش آموز فاروجی هستند که فیلم کوتاه آن ها به مرحله کشوری راه یافت وبا انتخاب در مرحله کشوری؛ فیلم ساخته شده این دانش آموزان در جشنواره بین المللی رشد اکران شد.
وی در ادامه اظهار کرد: خروجی اکران فیلم های جشنواره رشد در بین دانش آموزان شهرستان، ایجاد اعتماد به نفس برای دست به دوربین شدن وتولید فیلم بوده است.
وی هدف ار جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی تربیتی رشد را ایجاد نوآوری، خلاقیت، بالا بردن سطح کیفی فیلم های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی و ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم سازان، کارگردانان، نویسندگان، و هنرمندان وابسته و غیر وابسته در زمینه تولید فیلم های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در توسعه آموزش و فرهنگ مدارس دانست.
معتمدی از اکران، 130 فیلم برای 4 هزار دانش آموز شهرستان در چهل وششمین جشنواره بین المللی رشد خبرداد وگفت: تاثیرپایدار رسانه در یادگیری وضرورت استفاده دانش آموزان از فیلم های آموزشی امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه این فیلم ها در سطح مدارس روستایی که دارای کلاس هوشمند با همکاری راهبران آموزشی اکران شد بیان داشت: 80 کلاس در سطح مدارس شهرستان هوشمند سازی شده است.
زهرا ال عامری هم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساخت این فیلم کوتاه با نام (اعتماد) 2 هفته به طول انجامید.
وی افزود: بازیگران این فیلم از بین همکلاسان (عباسپور، حمیدی، اصغریان، فیروزی وسودمند) انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه فیلمنامه را هم زهرا سودمند نوشته بود بیان داشت: تابستان امسال به عنوان اثر برگزیده کشوری معرفی ودر جشنواره بین المللی رشد امسال هم اکران شد.
این دانش آموز افزود: زمان فیلم کمتر از 15 دقیقه بود و همه مراحل ساخت آن با مشارکت همکلاسی ها در شهرستان انجام شد.
وی گفت: تولید این فیلم، اولین کار من وزهرا سودمند بود که به این جشنواره یافت.
جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم رشد نام جشنواره‌ای سینمایی است که هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می‌شود،
این جشنواره قدیمی‌ترین جشنوارهٔ فیلم در ایران است محور اصلی جشنواره فیلم رشد به بررسی آثار علمی آموزشی با نگاه به امور درسی اختصاص دارد.
این جشنواره برای نخستین بار در سال 1342 با نام «جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های آموزنده» برگزار شد، برگزاری این جشنواره با وقوع انقلاب 1357 برای چند سال متوقف شد.
نخستین دورهٔ این جشنواره پس از انقلاب که دورهٔ پانزدهم این رویداد بود، به مناسبت هفته معلم از 12 اردیبهشت 1364 و به مدت یک هفته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
از دورهٔ بیستم نام این جشنواره به «جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد» تغییر کرد و از دورهٔ بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر هم برگزار می‌شود.
8 هزار دانش آموز در 137 آموزشگاه شهرستان فاروج تحصیل می کنند.
خبرنگار: مرضیه مهربان** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
7187 / 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.