محمدرضا صالحی پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: این کمیته متشکل از نماینده ای از استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اقتصاد و دارایی است و از روز شنبه آغاز به کار می کند.
وی خاطرنشان کرد: این کمیته تکلیف دارد تا وضعیت بررسی جذب اسناد خزانه در تک تک دستگاه های اجرایی را بررسی کند.
وی افزود: دستگاهی که نمی تواند این اسناد را جذب کند اعلام کند تا این اعتبار این اسناد در سایر دستگاه ها جابه جا شود.
صالحی تصریح کرد: اکنون برخی دستگاه ها اعلام کرده اند که می توانند بیش از سهم خود، اسناد خزانه اسلامی را جذب کنند بنابراین در تلاش هستیم تا در فرصت باقی مانده اسناد خزانه ای که توسط برخی دستگاه ها قابل جذب نیست، میان سایر دستگاه ها، البته با اولویت شهرستانی، جابه جا شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون تنها 13 میلیارد تومان از سهم 40 میلیارد تومانی اسناد خزانه استانی سهم ما جذب شده است و به نظر می رسد با وضعیت کنونی، جذب کامل آن در موعد مقرر میسر نمی شود مگر اینکه با برنامه ریزی درست، از این فرصت در دستگاه هایی که امکان جذب وجود دارد استفاده شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: وضعیت استان به گونه ای است که حتی اگر تمام اسناد جذب شود، باز هم عقب ماندگی ها جبران نمی شود بنابراین رویکرد ما جذب 100 درصدی این اسناد است.

*30درصد از صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی کشور در خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهم این استان از مجوزهای سرمایه گذاری های خارجی، معادل 30 درصد از مجوزهایی است که در سطح کشور برای سرمایه گذاری های خارجی صادر شده است.
صالحی از اعلام آمادگی سرمایه گذاری خارجی در شهرستان جاجرم به ارزش 12.5 میلیون یورو خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت 92 درصدی سرمایه گذار خارجی و مشارکت 8 درصدی تامین سرمایه داخلی انجام می شود.
استان 940 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.