به گزارش ایرنا ، محمدرضا صالحی که چهارشنبه شب از طریق پیامک و اطلاع رسانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از ماجرای امیرمحمد داوری کودک پنج ساله خراسان شمالی که برای تکمیل درمان ناشی از دریده شدن شکمش توسط سگ و نیازهای درمانی آن در بیمارستان تخصصی کودکان دکتر شیخ مشهد باخبر شد .
محمدرضا صالحی با قدردانی از روند اطلاع رسانی ، همچنین خواستار کمک هرچه بیشتر خیرین به این کودک خردسال شد.
حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت وگو اظهار کرد: مقام عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرده است که ضمن گزارش لحظه به لحظه وضعیت درمانی امیرمحمد به ایشان منعکس شود، چنانچه در طی فرایند تکمیلی درمان نیز به ورود مستقیم استاندار احساس شد ، مراتب برای اقدام حتما گزارش شود.

*** انتقال امیرمحمد داوری به بخش
ایرنا در آخرین گزارش خود در خصوص وضعیت امیرمحمد داوری کودک پنج ساله خراسان شمالی که برای تکمیل درمان ناشی از دریده شدن شکمش توسط سگ به بیمارستان تخصصی کودکان شیخ مشهد منتقل شده بود، خبرداده بود که این کودک خردسال از آی سی یو مرخص و به بخش منتقل شد.
یک منبع آگاه در ساعات پایانی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ترخیص شدن امیرمحمدداوری از آی سی یو اظهار کرد: با بهبودی نسبی وضع جسمی و کنترل عفونت، درمان تکمیلی این کودک 5 ساله آغاز خواهد شد .
این مقام آگاه تصریح کرد: متولیان حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی هم بشدت پیگیر تسریع در درمان این بیمار خردسال است.
این در حالی است که پیش از برخی منابع از جمله نزدیکان خانواده از وخامت حال این کودک 5 ساله خبر داده بودند.
با انتشار گزارش لزوم انتقال این کودک به بیمارستان تخصصی در شیراز ، مقام های مختلف در گفت وگو با ایرنا اعلام آمادگی خود را برای کمک به درمان این کودک 5 ساله اعلام کرده اند.
از سوی دیگر همزمان با انتشار این گزارش و انعکاس آن در رسانه های مجازی ، خیرین و فعالان جامعه مجازی نیز اقدام به جمع آوری کمک نقدی برای درمان این کودک کردند که این کمک های نقدی همچنان ادامه دارد.
همچنین تعدای از خیرین نیز اسکان و غذای رایگان برای خانواده این کودک که بایستی حدود 20 روز دیگر برای بهبودی در بیمارستان بستری باشد، را تقبل کرده اند .
در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی که از طریق خبرگزاری جمهوری اسلامی از وضعیت درمانی این کودک آگاه شده بود ، بدون هر درنگی اعلام کرد که ضمن بررسی ماهیت این موضوع ، این سازمان آمادگی دارد؛ برای انتقال این بیمار به شیراز تمامی امکانات و هزینه های لازم را عهده دار شود.
حسن شکوری نسب پس از مذاکره و پیگیری وضعیت درمانی این کودک پنج ساله ، در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کلیه هزینه های اعزام این کودک به هر طریقی به مقصد شیراز را جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بر عهده می گیرد.
ایرنا همچنین پیش از این در نخستین گزارش رسانه ای اطلاع رسانی کرده بود که براساس گفته های نزدیکان این کودک، مراحل درمانی امیرمحمد با توجه به امکانات بیمارستان شیخ مشهد پایان رسیده است ، اما حال امیر محمد 5ساله رو به وخامت است و تیم جراحی بیمارستان کودکان شیخ گفته است باید امیر محمد به شیراز انتقال داده شود تا جانش نجات پیدا کند.
**اتفاق ناگواری که دل هر انسانی را به درد می آورد
حمله سگی وحشی به امیر محمد حیدری کودک پنج ساله دریکی از روستاهای جلگه شوقان خراسان شمالی باعث پاره شدن شکم و خورده شدن بیش از 90 درصد روده کودک توسط این سگ شد.
پدر کودک وقتی به دنبال امیرمحمد می گردد متوجه صدای ناله های فرزندش که در چنگال سگ گرفتار شده ، می شود و برای رهایی و نجات او به سگ حمله می کند ، اما دیر شده بود و شکم پاره پاره ی امیر محمد داوری نشان از وخامت حال او دارد ، بلافاصله کودک را به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اتاق عمل می رسانند.
به گفته یک شاهد عینی بعضی از اعضای داخل شکم صدمه جدی دیده, این دستیار اتاق عمل اظهار داشت: تقریباً نود درصد روده ی کوچک کودک را سگ خورده بود.
کارهای اولیه در بیمارستان امام علی بجنورد به پایان می رسد و کودک برای درمان تکمیلی به مشهد مقدس اعزام می شود.
گرچه برخی منابع هم گفته اند که تکمیل درمان در بیمارستان شیخ مشهد نیز موفقیت آمیز نبوده و هم اینک به دلیل از بین رفتن کل روده این کودک ( حتی 2 تا 3 سانتی متری که سالم باقی مانده بود ) نیاز فوری به اعزام این کودک 5 ساله به بیمارستان شیراز پس از گذشت 10 روز از این حادثه تلخ اعلام می شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان شمالی به محض اطلاع از این حادثه دلخراش و ناگوار و شرایط خاص درمانی ، تمامی تلاش خود را برای تشریح وضعیت این کودک 5 ساله با مقامات مسئول در خراسان شمالی و اطلاع رسانی انجام داد و بر اساس پیگیری های انجام شده همه مسوولان ذیربط بسیج شده اند که هرچه سریعتر روند درمانی این کودک 5 ساله خراسان شمالی تکمیل شود.
1744 ** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.