رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی کمبود دارو را مهمترین دغدغه کنونی داروخانه ها دانست.

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی گفت: کمبود دارو مهمترین دغدغه کنونی داروخانه ها است.

به گزارش جماران، دکتر آرمان ریحانی در گفت و گو با ایسنا، به مناسبت روز داروساز با اشاره به اینکه دغدغه ما به صورت غیرمستقیم دغدغه مردم می شود، اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۵ سال سابقه کاری در یک داروخانه، زمانی که بیمار برای نبود آنتی بیوتیک از داروخانه خارج می شود، پزشک داروساز داروخانه را نیز عذاب می دهد.

وی با تصریح بر اینکه یکی از سخت ترین دوره های کاری داروخانه ها در زمان پیک های کرونا بود، افزود: داروخانه ها حتی مقدم تر از پزشکان طی 7 موج کرونا به بیماران خدمات رسانی کردند اما در برهه هایی از زمان کمبود دارو همچون کمبود سرم به وجود می آمد که هم بیمار و هم کادر داروخانه را اذیت می کرد.

دکتر ریحانی تاکید کرد: هنوز هم کمبود دارو وجود دارد و وضعیت خیلی جالب نیست.

وی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته مسئولان دارو در این استان به اندازه کافی وجود دارد و شاید داروخانه ها دارو را به افرادی که آن را به صورت آزاد قصد خرید دارند، تحویل ندهند؟ گفت: در حال حاضر برخی از اقلام دارویی همچون آنتی بیوتیک اطفال، آزیترومایسین که ما در سال های گذشته مقداری را به علت منقضی شدن تاریخ های آن ها دور می ریختیم با کمبود مواجه ایم و ارتباطی به داشتن نسخه و یا نداشتن آن ندارد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان شمالی ادامه داد: شاید در حال حاضر بخش های دولتی از نظر دارو مشکلی نداشته باشند اما بخش خصوصی با مشکل تامین دارو مواجه هستند.

وی با اشاره به طرح دارویار نیز تاکید کرد: دارویار طرح خوبی است که نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

دکتر ریحانی گفت: بهترین دوره کاری داروخانه ها زمانی بود که دارو فراوان بود و داروخانه ها بدون توضیح اضافه و صحبت کردن دارو را در اختیار بیمار قرار می دادند و وی نیز با رضایت از داروخانه خارج می شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.