دارایی رییس سازمان غذا و دارو گفت: سوئیفت یعنی شما نمی‌توانید نقل و انتقال مالی داشته باشید. از طرفی شرکت‌های بزرگ دارویی در دنیا، پیش از این با ما اعتباری کار می‌کردند، اما درحال حاضر کهز نمی کنند آن‌ها منتظرند پول را به حسابشان واریز کنیم و سفارش تولید آن دارو را به کارخانه‌شان می‌دهند و این پروسه ماه‌ها طول می‌کشد.

به گزارش جماران؛ رییس سازمان غذا و دارو گفت: تمام توان خود را گذاشتند که راه‌های تولید واکسنمان را ببندند.

بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو در یک برنامه تلوزیونی گفت: هرکسی که بگوید تحریم نسبت به دارو رخ نداده است، دروغ گفته و کذب محض است. زمانی که «سوئیفت» را از ما می‌گیرند، یعنی همه چیز تحریم است و فرقی میان دارو و اقلام دیگر نیست.

او افزود: سوئیفت یعنی شما نمی‌توانید نقل و انتقال مالی داشته باشید. از طرفی شرکت‌های بزرگ دارویی در دنیا، پیش از این با ما اعتباری کار می‌کردند، اما درحال حاضر کهز نمی کنند آن‌ها منتظرند پول را به حسابشان واریز کنیم و سفارش تولید آن دارو را به کارخانه‌شان می‌دهند و این پروسه ماه‌ها طول می‌کشد.

دارایی گفت: آیا ما شرایطی بدتر از وضعیت بیماران «ای بی» داریم؟ خود شرکت سازنده پانسمان‌های این بیماران در سوئد، رسما پانسمان‌ ای بی‌ را به ما نداد و آن را از مسیرهای دیگر تامین کردیم. بنابراین ما از همه طرف تحریم هستیم اما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: زمانی که دیدند درحال رسیدن به تولید واکسن هستیم، تمام تمرکزشان را گذاشتند که راه‌های تولید واکسن ما اعم از تجهیزات، نرم افزارها، مواد اولیه و دیگر اقلامی که نیاز ما بود را ببندند، اما نشد. چندماهی در تولید تاخیر انداختند اما ما تولید کردیم.

او در انتها گفت: خود شرکت فایزر به دولت آمریکا قول داده بود در دسامبر سال گذشته ۳۰۰ میلیون دز واکسن به دولت آمریکا تحویل دهد اما تنها ۳۰ میلیون دز در تاریخ ۳۰ دسامبر سال گذشته تحویل دادند. همین حالا در دادگاه از شرکت آسترازنکا از سوی کشورهای اروپایی شکایت‌های سنگینی به دلیل ایفا نکردن تعهداتش در موعد مقرر، در جریان است. ما که تحریم بوده‌ایم اینگونه شدیم و آن‌ها که تحریم نبوده‌اند هم چندان کار عجیب و غریبی نکرده اند. ما هم واکسن تولید کردیم و هم اینقدر واکسن زیاد داریم که شرکت‌ها خواسته‌اند که بتوانند آن‌ها را صادر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.