مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: وضعیت تأمین آب در روستاهای این استان خیلی خوب نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مشکل تنش آبی تنها در ۸۵ روستای زیر پوشش این شرکت، وجود ندارد و این نشان می‌دهد، وضعیت تامین آب در این مناطق خیلی خوب نیست.

به گزارش جماران، غلامحسین ساقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۶۸۹ روستای استان، تحت پوشش این شرکت است که از این تعداد، ساکنان در ۲۹۰ روستا، با تنش آبی روبه رو بوده، و تامین آب در ۳۱۴ روستا هم در مرز تنش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: بر این اساس، تنها در ۸۵ روستا، مشکل تنش آب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رفع تنش آبی در ۲۹۰ روستا بر اساس برآوردهای قیمت های سال گذشته، دست کم ۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

ساقی با اشاره به اینکه در ابتدای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری، ۳۰۰ روستای استان با مشکل تنش آبی روبه رو بود گفت: با اقدامات انجام شده در سالجاری، تنش آبی در ۱۰ روستای استان، که البته روستاهای پرجمعیت هستند، حل شده است.

وی افزود: برای حل مشکلات تامین آب در روستاها، سند آبرسانی پایدار تدوین شده و مقرر است تا سال ۱۴۰۵، مشکلات این مناطق حل شود و بدین ترتیب تا ١۴٣٠ دغدغه تامین آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی  گفت: اکنون ساکنان ۸۳ روستای استان به علت خشک شدن چشمه ها و یا کاهش کیفیت آب، با تانکر آبرسانی می شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از جمعیت این روستاها، به صورت سیار آبرسانی می شوند گفت: برخی روستاها، تنها یک روز از هفته و برخی در تمام روزهای هفته به صورت سیار، آبرسانی می شوند.

ساقی گفت: برخی روستاها دارای شبکه و مخزن ذخیره آب هستند که در این مناطق، تانکرها در روستا حضور یافته و مخازن را پر می کنند اما برخی روستاها که شبکه ندارند، مردم با دبه آب را از تانکرها، برداشت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل این ۸۳ روستا، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.