استاندار خراسان شمالی امروز(شنبه 14 تیرماه) بر ضرورت افزایش تولید ماسک در این استان تأکید کرد.

استاندار خراسان شمالی بر افزایش تولید ماسک در استان تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی هم حق خروج آن را از این خطه ندارند.

به گزارش جماران، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه شرایط را برای عرضه ماسک‌های تولیدی واحدها فراهم می‌کنیم افزود: برای کاهش قیمت این قلم بهداشتی باید پارچه و کش مورد نیاز به صورت کلی خریداری شود تا برای این واحدها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های زیر نظر سپاه در تولید ماسک نیز باید مجددا فعال شوند گفت: ظرفیت تولید ماسک را باید در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست جریان زندگی تعطیل باشد افزود: نباید اقتصاد، معیشت به طور کلی تعطیل شود اما باید مسائل بهداشتی با وسواس بیشتری رعایت شود.

استاندار خراسان شمالی خواستار تشکیل مجموعه ای از بازرسی‌ها و نظارت‌ها شد و گفت: تمامی صنوف موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند اما اگر فاصله اجتماعی را رعایت نشود منجر به تعطیلی آن واحد می شود.

وی بر نظارت و بازرسی مستمر از تمامی صنوف و واحدهای تولیدی شد و اظهار داشت: اگر نظارت ها را بیشتر کنیم وضعیت عادی خواهد شد اما تنها توصیه و ارشاد کافی نیست.

وی با بیان اینکه اداره ها باید استفاده از ماسک ر ا برای کارکنان و مراجعه کننده ها الزام کنند افزود: هیچ کاری قرار نیست تعطیل شود اما استفاده از ماسک اجبار است.

دسترسی برای تهیه ماسک آسان شود

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مردم باید به راحتی و آسانی ماسک تهیه کنند افزود: ماسک باید ارزان وارد بازار شود و همچنین اداره ها، ارگان ها و نهادهای حمایتی برای در اختیار گذاشتن ماسک و سایر ارقام به زیر مجموعه تلاش کنند و حتی باید برای خانواده های آنان نیز تهیه کنند.

شجاعی افزود: هم اکنون بخشی از مردم نمی توانند ماسک تهیه کنند، باید تولید ماسک را افزایش دهیم و قیمت آن را نیز پایین بیاوریم تا ماسک در دسترس همگان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از فروش نرسیدن ماسک های تولیدی در بخش خانگی انتقاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با فروش این محصولات مشکلی ندارد زیراکه تاکنون این صنف  نتوانسته اند محصولات خود را به فروش برسانند.

استاندار خراسان شمالی از خیاطی های خانگی خواست تا به کار تولید ادامه دهند و افزود: هیچ مشکلی برای فروش تولیدات آنان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.