امام جمعه موقت بجنورد تأکید کرد: مقابله با ویروس کرونا را باید یک تکلیف و وظیفه شرعی دانست.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را باید یک تکلیف و وظیفه شرعی دانست چرا که آثار این بیماری گریبانگیر همه جامعه را خواهد گرفت.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: باعث تاسف است که این روزها برخی از مردم و حتی مدیران مسایل بهداشتی و پروتکل های مبارزه با ویروس کرونا را رعایت نکرده و آنرا جدی نمی گیرند.

وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از کم‌توجهی و سهل‌انگاری برخی در برابر مشکلات کرونا، افزود: در اوایل شیوع این بیماری با فداکاری دستگاه ها و مردم، ایران به عنوان کشوری موفق معرفی شد اما اکنون جدیت از سوی برخی از مردم و مسوولان در مبارزه با این بیماری کمرنگ شده است که نتایج آن را نیز که شیوع بیشتر به این بیماری است،  می بینیم.

موسوی جاجرمی گفت: اگر در این ایام برای مبارزه با این ویروس تلاش نکنیم و جدیت به خرج ندهیم مشکلات آن گریبانگیر همه خواهد شد و در آینده مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتری را نیز به دنبال دارد که رهبر انقلاب نیز بر پیشگیری و مبارزه بسیار تاکید داشتند و ما باید این مهم را یک تکلیف بدانیم.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه،  اظهار داشت: دستگاه قضاییه تحول پیدا کرده است و مردم به حرکت این قوه در مبارزه بدون ملاحظه با فساد امیدوار می شوند.

موسوی جاجرمی گفت: فساد مالی همچون ویروس کرونا خطرناک است، همانند این بیماری سرایت می کند اما تفاوت آن این است که با شستن دست و رعایت مسایل بهداشتی می توان با کرونا مبارزه کرد اما راه مبارزه با مفسد اقتصادی تنها عدل و قانون و به فرموده رهبری قطع دست فاسد است.

وی به تبعیض نژادی در کشور آمریکا و سایر کشورها نیز اشاره کرد و گفت: ظلم و جنایت بیشتر در کشورهایی اتفاق می افتد که ادعای حقوق بشری دارند، در این کشورها حقوق بشر پایمال شده است، بی عدالتی و تبعیض در این کشورها بی نهایت شده و مردم از این وضعیت خسته شده اند و با اعتراض می خواهند که از این وضعیت رهایی یابند.

وی اظهار داشت: البته بنا به وعده الهی در نهایت ظلم شکست خواهد خورد، عدالت خواهان پیروز خواهند شد و عدالت سرتاسر جهان را فرا خواهد می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.