سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی از 2 هزار نفر عبور کرده، گفت: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، گفت: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

به گزارش جماران، سید احمد هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیر ضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ششم خرداد، ۲۰۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۹۸ نفر بستری و ۱۱۲۸ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۸ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۶۲ نفر، شیروان ۲۴۱ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۷ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۷ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۲۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۷۴۲ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۰ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.