دکتر سیداحمد هاشمی در خصوص تفکیک شهرستانی مبتلایان نیز اظهار داشت: از کل مبتلایان استان شهرستان بجنورد ۱۰۷ نفر، اسفراین ۴۴ نفر، شیروان ۱۶ نفر، مانه و سملقان ۱۰ نفر، جاجرم ۹ نفر، گرمه ۹ نفر، فاروج ۷ نفر را دارند و شهرستان راز و جرگلان نیز نخستین مبتلای قطعی به کووید ۱۹ را به ثبت رساند.

وی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد که انجام دید و بازدیدهای مرسوم در آیین نوروزی باعث گسترش شدید ویروس کرونا می شود، لذا اگر مردم برای جان خود و عزیزانشان اهمیت قائلند از قرنطینه خانگی خارج نشوند زیرا این موثرترین راه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس است.
وی تاکید کرد: یکی از خطرناک ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفر، به خصوص به استان های درگیر با این بیماری است.
دکتر هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۱۲۹ نفر از مبتلایان به این بیماری در استان بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.
وی با اشاره به استقرار تیم های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در این ایستگاه ها مورد تب سنجی و غربالگری قرار گرفته اند.
وی افزود: آزمایش ۳۲۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۱۲ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.
دکتر هاشمی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت به خصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد و تا امروز شهرستان مرزی راز و جرگلان در این استان از وضعیت سفید برخوردار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.