علی اربابی روز سه‌شنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد گفت: از این مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مربوط به موسسه‌های بیمارستانی غیردانشگاهی بوده که بدهی آنها تا پایان اسفند ماه ۹۷ تسویه شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به مطالبات پزشکان و موسسات بخش خصوصی و خیریه طرف قرارداد بود که تا پایان اسفند پارسال تسویه شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از مجموع این پرداختی ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد بوده که تا پایان بهمن ماه ۹۷ تسویه شده است.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات سال ۹۸ موسسه‌های طرف قرارداد تصریح کرد: با اعتباری که توسط سازمان بیمه سلامت ایران درخصوص مطالبات موسسه‌های بهداشتی و درمانی تخصیص داده شده است، مطالبات موسسات دولتی دانشگاهی تا پایان مرداد ماه امسال به صورت قطعی و تا پایان دی ماه نیز به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

اربابی گفت: همچنین مطالبات موسسه‌های دولتی غیردانشگاهی، خصوصی و خیریه غیر از بیمارستان‌ها تا پایان شهریورماه ۹۸ و بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان مهرماه امسال به صورت قطعی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها تا پایان آبان پرداخت شده است افزود: همچنین پرداختی برای سطح یک روستاییان و عشایر نیز با توجه به تفاهم‌نامه اداره کل بیمه سلامت استان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت علی الحساب تا پایان بهمن ماه امسال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: به محض تخصیص اعتبار مجدد از سوی سازمان بیمه سلامت کشور، مابقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

۴۷۰ هزار نفر از جمعیت استان خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۳۷۰ هزار نفر روستایی هستند و دفترچه‌های بیمه به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.