به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی نسبت به اولویت برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز تاکید کرد و گفت: اگر به دلیل شرایط جوی مراسم در فضای سربسته برگزار شد، حداکثر از یک‌چهارم فضا استفاده شود که تهویه کافی و مناسب نیز وجود داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت فاصله ایمن میان احیا گذاران، افزود: حداقل این فاصله باید یک متر باشد اما سعی کنیم تا ۲ متر افزایش دهیم تا فاصله ایمن رعایت شود.

وی با توصیه به اینکه والدین از آوردن کودکان به مراسم احیا بپرهیزند، یادآور شد: به تمام افرادی که سن بالای ۶۰ سال دارند، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و کسانی که دیابت یا فشار خون دارند توصیه می‌شود در مراسم شب‌های قدر حضور پیدا نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۷۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۶۴۲ نفر، شیروان ۱۷۸ نفر، فاروج ۹۴ نفر، مانه و سملقان ۱۳۶ نفر، جاجرم ۴۵ نفر، گرمه ۳۲ نفر، راز و جرگلان ۸۶ نفر و اسفراین ۱۶۶ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند. ️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۷۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۱۸۳۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۷ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1429617
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.