مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(س) خراسان شمالی گفت: این نهاد هم اینک ۲۷ هزار و ۷۱۲ زن سرپرست خانوار را زیر پوشش دارد که خدمات متنوعی در سرفصل های مختلف به آنها ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(س) خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد هم اینک ۲۷ هزار و ۷۱۲ زن سرپرست خانوار را زیر پوشش دارد، گفت: سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و ۶۲۵ واحد روستایی برای آنها احداث شد که اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شد.

به گزارش جماران، مجید الهی راد گفت: این گروه از زنان، خدمات متنوعی در سرفصل های مختلف بیمه، امور درمانی، اکرام ایتام، حوزه فرهنگی و آموزشی، اشتغال و مسکن دریافت می کنند.

وی با اشاره به بهره مندی ۲ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی، افزود: تمامی زنان سرپرست خانوار شهری ۳۵ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر حمایت این بیمه قرار گرفته و پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

الهی راد خاطرنشان کرد: مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند، افزود: گسترش بیمه تامین اجتماعی مددجویان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.

وی گفت: این در حالی است که ۲ هزار و ۸۰۰ یتیم این زنان سرپرست خانوار نیز زیر پوشش چتر حمایتی اکرام ایتام این نهاد قرار گرفته اند.

الهی راد با اشاره به ارائه خدمات مسکن به این گروه،  یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و ۶۲۵ واحد روستایی برای آنها احداث شد که اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال به این منظور هزینه شد.

وی افزود: همچنین برای بازسازی و تعمیرات اساسی یک هزار و ۷۷۲  واحد مسکونی این زنان نیز اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (س) خراسان شمالی ارائه این خدمات را در راستای ایجاد امنیت و تقویت بنیه اقتصادی این خانوارها بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: تعداد زیادی از این زنان نیز از تسهیلات اشتغال و دوره های آموزشی و مشاوره شغلی برای خودکفایی بهره مند شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.