معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خواستار پیگیری پرداخت بیمه بیکاری چهار هزار کارگر این استان شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه چهار هزار کارگر خراسان شمالی در انتظار بیمه بیکاری کرونایی هستند، گفت: مشکل پرداخت نشدن این مزایا باید در سازمان تامین اجتماعی پیگیری شود.

به گزارش جماران، قربان نباتیان با اشاره به اینکه چهار زار کارگر خراسان شمالی در انتظار بیمه بیکاری کرونایی هستند، گفت:  این افراد از کارگرانی که به واسطه شیوع کرونا، متقاضی دریافت بیمه بیکاری شده بودند، مشمول دریافت مزایای این بیمه شده اند و اسامی آنان به تامین اجتماعی ارسال شده است اما همچنان در انتظار دریافت این مبالغ هستند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات برای برقراری بیمه بیکاری کارگران مشمول بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا در این اداره کل انجام شده است گفت: مشکل پرداخت نشدن این مزایا باید در سازمان تامین اجتماعی پیگیری شود.

وی اظهار داشت: در این استان، ۶ هزار و ۱۷۱ نفر از کارگران، با ثبت نام  در سامانه، خواستار بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا شدند که چهار هزار و ۲۹۲ نفر مشمول بیمه بیکاری شده اند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مرحله اول، اسامی هزار و ۱۴ نفر از مشمولان و در مرحله دوم هم اسامی دو هزار و ۹۱۲ نفر از تایید شدگان به تامین اجتماعی ارسال شده است.

نباتیان اظهار داشت: کارگران، از اینکه بیمه بیکاری آنان، پرداخت نشده، نگران و گلایه مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارگرانی که ناشی از شیوع کرونا بیکار شده اند، بابت مدت زمان بیکاری خود، بیمه بیکاری دریافت می کنند.  

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: عمده کارگاه ها و واحدهای کارگری، از  ۲۳ فروردین امسال بازگشایی شده و فعالیت را از سر گرفته اند البته یک سری از کارگاه ها هنوز هم تعطیل هستند.

خراسان شمالی بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت می کنند.

با توجه به شاخص میانگین ایجاد اشتغال هر واحد صنفی برای ۲.۵ نفر، می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.