رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارهای فناور و شرکت های مستقر در پارک علم و فناروی لزوم حمایت از آن ها را ایجاد کرد  و به همین علت علاوه بر تمدید قرار داد با واحدهای فناور اجاره بهای دفاتر شرکت‌ها در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹  نیز بخشیده شد.

دکتر مهران گرمه افزوزد: در ماه جاری و خرداد ماه  نیز   ۵۰ درصد اجاره بهای دفاتر شرکت‌ها دریافت نخواهد شد و هم چنین بازپرداخت اقساط تسهیلات واحدهای فناور نیز به مدت ۳ ماه امهال شده و چک های بدهی شرکت ها به پارک برای سه ماه اول سال ۹۹ به تعویق افتاده است.

گرمه با بیان این رشد ۲ برابری شرکت های فناور و دانش بنیان در دو سال گذشته،  اظهار داشت: هم اکنون با وجود این که رکود موجب تعطیلی پروژه های برخی دستگاه ها شده  اما کارگاه های ساخت و ساز پارک علم و فناوری  هم چنان فعال است.

وی گفت: تعداد کارگاه های این پارک از یک کارگاه به ۱۱ کارگاه افزایش یافته و در یکسال آینده شاهد افزایش تولیدات این کارگاه های در زمینه مختلف خواهیم بود.

وی با بیان این که از شرکت هایی که تولیدشان در راستای مبارزه با کرونا باشد حمایت می شود اظهار داشت:  ارائه تسهیلات حمایتی با شرایط ویژه برای شرکت‌های دارای محصول و یا خدمت برای کنترل بیماری کرونا باشد از جمله اقدامات حمایتی این پارک است 

 رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با اشاره به نیازهای استان و اقداماتی که شرکت های فناور در رابطه با رفع این نیازها انجام داده انند اظهار داشت: ساخت دستگاه تب سنج با قابلیت اندازه گیری ۰.۲ درجه سانتی گراد دمای بدن افراد و هم چنین طراحی و راه اندازی سامانه تشخیص هوشمند ویروس کووید ۱۹ توسط شرکت های دانش بنیان از جمله اقداماتی است که توسط واحد های فناور این استان انجام شده است.

خراسان شمالی ۹۱ واحد فناور دارد که زیر پوشش  ۶ پارک علم و فناوری و مراکز رشد شهرستان های استان هستند.  

در سال گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی جهش یافت و از ۶ شرکت به ۱۹ شرکت رسید.

معاون علمی رییس جمهور نیز در سفر هیات دولت به خراسان شمالی با تاکید بر ظرفیت های خراسان شمالی خواهان رشد کمی شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.