فرامرز صدقی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ مدرسه استان در ۷۲۴ نقطه که بیشتر آن در مناطق روستایی قرار دارد، اینترنت نداشته و یا کیفیت آن مناسب نیست از این رو تلاش شد تا این مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: با اقدامات انجام شده، مشکلات بیش از ۹۰ درصد از این مدارس، تا پایان اردیبهشت ماه جاری برطرف می شود.  

وی گفت: مشکل در ۲۲۳ مدرسه از هزار و ۲۰۰ مدرسه که زیرساخت های طرح شاد ندارد، نداشتن هزینه اینترنت و یا کیفیت پایین آن بود که با پیگیری های انجام شده،  اینترنت رایگان این مدارس فراهم شد و کیفیت اینترنت هم ارتقا یافت.

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در مرحله دوم، مشکلات اینترنت ۱۷۰ مدرسه هم با فراهم کردن مودم رایگان، مرتفع شده است.  

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم در دست اجرا است تا بسترها در سایر مدارس فراهم و آماده شود افزود: در مدارسی که از داشتن تلفن ثابت بی بهره اند، خط رایگان و اینترنت ای. دی. اس. ال در اختیار قرار می گیرد، در مدارسی که زیر ساخت تلفن ثابت و یا ای. دی. اس. ال وجود ندارد، قرار است تجهیزات رایگان مخابراتی(مودم سیار) در اختیار قرار گیرد.  

صدقی با اشاره به اینکه در مدارسی که هیچ کدام از زیرساخت ها را ندارند و ایجاد تجهیزات مودم سیار امکان پذیر نیست، باید اینترنت از طریق فیبرنوری، فراهم شود اظهار داشت: تمام اقدامات باید تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود البته تامین زیرساخت های مربوط به فیبر نوری، چند ماه زمان نیاز دارد.  

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، با همکاری آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت زیرساخت، بسترهای لازم را در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰ خانوار فراهم کنند که در این صورت، تمام روستاهای مزبور، از بسترهای لازم برای آموزش های مجازی بهره مند می شوند.

شبکه آموزشی دانش آموزی شاد، تنها راه ارتباط منسجم تر، میان دانش آموز و معلم است که در این طرح دانش آموزان سرکلاس حاضر شده و حضور و غیاب انجام می شود.  در این طرح، دانش آموز باید گوشی و یا یک سیستم اندروید داشته باشد که این امر، در روستاها و یا نقاط حاشیه شهرها، با مشکل روبه رو است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.