محمد اسماعیل مقیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک های نقدی برای ساخت مدارس در سطح روستا بوده که علاوه بر آن تعدادی از فرهنگیان شهرستان ماهانه یک میلیون ریال از حقوق خود را به این امر اختصاص دادند.

وی گفت: همچنین تعدادی از خیرین برای خرید میز و صندلی مدارس کمک کردند و با توجه به شیوع کرونا ۵۰ بسته موادغذایی به ارزش هر بسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خانواده های کم بضاعت در اسفندماه پارسال تهیه و توزیع کردند.

مقیمی از جمله کمک های غیرنقدی را وقف یک زمین هزار و ۸۰۰ متر مربع در روستای بیگان واقع در بخش مرکزی این شهرستان برای ساخت مدرسه دانست.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان گفت: اخیرا یک خیر فرهنگی شیروانی سردرختی یک قطعه باغ  به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع به ارزش یک میلیارد ریال به آموزش و پرورش شیروان اهدا کرد.  

 رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان گفت: سال گذشته تعهد افراد خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان خراسان شمالی برای ساخت چهار طرح آموزشی با ۱۱کلاس درس، ۲۰ میلیارد ریال بود.

این شهرستان ۵۶ نفر نیکوکار دارد که از ابتدای تاسیس مجمع خیرین تاکنون ۶۲ باب مدرسه در قالب، ۱۲۳ کلاس درس در سطح شهر و روستا احداث کرده اند.

سرانه فضای آموزشی در شهرستان شیروان، نه تنها از میانگین کشوری بلکه از متوسط استانی آن نیز پایین‌تر است که به ازای هر دانش آموز، ۴.۸۳ متر مربع است.

در سال تحصیلی جاری، بیش از ۳۱ هزار دانش آموز در ۴۲۲ آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر ۲ هزار و ۶۱۷ فرهنگی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.