مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا قبل از آغاز شیوع بیماری کرونا، پسماندهای تولیدی بیمارستان های بجنورد  ۱.۵ تن در روز بود که این رقم اکنون با افزایش ۶۰۰ کیلوگرم به ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم رسیده است.

روح الله عظیمی افزود: روزانه یک تن و ۸۱۱ کیلوگرم پسماند پزشکی در بجنورد جمع آوری می شد که ۱.۵ تن آن مربوط به بیمارستان های دولتی و بقیه از مطب ها و کلینیک های خصوصی و درمانگاه ها بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان های بجنورد تمامی پسماندهای عفونی خود را با دستگاه اتوکلاو بی‌خطرسازی می کنند، خاطرنشان کرد: ۶ بیمارستان و همچنین مطب ها و کلینیک ها در بجنورد زباله‌های عفونی خود را بی‌خطرسازی کرده و سازمان مدیریت پسماند آنها را جمع‌آوری و در محل تعیین شده در ارتفاعات «باباموسی» در شمال شرق شهر دفن می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید پسماندهای عادی را نیز آلوده قلمداد کرده و با ترتیب خاصی دفن کرد، از مردم خواست تا ماسک و دستکش های استفاده شده خود را در معابر عمومی رها نکنند و افزود: این اقلام باید در کیسه های پلاستیکی و جداگانه جمع شوند و لازم است تا همه مردم بهداشت فردی و توصیه و هشدارهای مربوط به بیماری کرونا را جدی بگیرند.

روزانه ۱۳۷ تن زباله در شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی تولید می‌شود.

میانگین تولید زباله در این استان بیشتر از کشور است.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.