مجتبی شکوری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر روستاهای زیادی در استان از خدمات گازرسانی بهره مند شده اند و به دنبال آن، میزان مصرف نفت سفید در این مناطق کاهش یافته است.

وی گفت: هزار و ۲۴۴ خانوار شهری و چهار هزار و ۲۲۶  خانوار روستایی در سال گذشته از گاز طبیعی بهره مند شدند که در میزان مصرف نفت سفید این تعداد خانوار معادل ۱۹ میلیون لیتر و ۲ هزار و ۸۰۰ تن گاز مایع صرفه جویی شده است.

شکوری از حذف کالابرگ و توزیع ۱۰۰ درصدی الکترونیکی نفت سفید با استفاده از زیرساخت‌های بانکی از ابتدای خردادماه به منظور افزایش رفاه مصرف‌کنندگان و جلوگیری از توزیع و عرضه خارج از شبکه این فرآورده در استان خبر داد.

وی افزود: در سال ۹۸، میزان نفت گاز توزیع شده در استان نسبت به سال ماقبل ۸ درصد و میزان توزیع بنزین نیز ۳ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: نظارت و کنترل بر نحوه ارائه خدمات سوخت‌رسانی در استان، به منظور صیانت از حقوق شهروندی به جد انجام می شود.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد گازرسانی برای مصارف خانگی و صنایع، صرفه جویی و تبدیل سوخت بیشتری در مصارف نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان رخ خواهد داد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.