حجت الاسلام علی اکبر صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سال گذشته ۴۴ وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده که این رقم در سال پیش از آن ۵۷ مورد بوده است.
 وی افزود: از مجموع موقوفات ثبت شده در سال گذشته فاروج با ۱۳ وقف بیشترین را داشت و شیروان با ۱۲ مورد، اسفراین با ۷ وقف و بجنورد و مانه و سملقان هر کدام با ۶ وقف در رده های بعدی قرار داشتند.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: با وجود اینکه از لحاظ تعداد در مجموع موقوفات سال گذشته کاهش داشته ایم ولی کیفیت موقوفات در بحث پاسخ به نیازهای روز جامعه نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از ۶۰ درصد موقوفات جدید در سال ۹۸ بر اساس نیات روز از قبیل تامین دارو و درمان نیازمندان، تامین البسه برای دانش آموزان بی بضاعت، کمک به فقرا و ایتام  و افراد بی سرپرست و انجام امور عام‌المنفعه بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: از ابتدای امسال نیز ۲ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که یک مورد آنها شامل یک زمین زراعی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان فاروج به ثبت رسید و یک مورد نیز در دست ثبت است.
خراسان شمالی ۵ هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.