دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار به جزء افرادی هستند که در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در بخش آزمایش نیز که تاکنون آمار 6 ماهه احصا شده است 173 هزار نفر برای آزمایش مراجعه کرده اند که ماهانه شامل دو هزار نفر، روزانه شامل 64 نفر و هر یک ساعت 2.7 نفر می شود، 200 هزار نفر شامل دریافت این نوع خدمات از بیمه سلامت هستند.
رعنایی اظهار داشت: در بخش بستری نیز 37 هزار نفر در 9 ماه زیر پوشش قرار گرفتند که شامل ماهانه چهار هزار و 100 نفر، روزانه 137 هزار نفر می شود که دریافت این خدمات شامل 620 هزار نفر بیمه شده می شود.
وی گفت: ماهانه یکهزار و 200 نفر و روزانه 40 نفر نیز به صورت موقت در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری خواهند شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه با 610 موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد داریم، گفت: 12 بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.
همچنین در 32 دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های این استان ارائه می شود.
رعنایی بر نظام ارجاع تاکید کرد و افزود: روستائیان با رعایت نظام ارجاع از خدمات بستری 5 درصد فرانشیز استفاده می کنند و افرادی که این سیستم را رعایت نمی کنند شامل 10 درصد می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه تنها 10 درصد هزینه های بستری توسط بیمه شونده پرداخت می شود اظهار داشت: بیمار به خارج از بیمارستان نیازی پیدا نمی کند، تمامی خدمات در داخل بیمارستان به بیمه شونده ها ارائه می شود.
رعنایی اظهار داشت: نظام سطح بندی و ارجاع در طرح پزشک خانواده در روستاها رعایت می شود.
وی با بیان اینکه با نظام سطح بندی و ارجاع از رفت و آمدهای زیاد و بی مورد به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری می شود گفت: نظام ارجاع باید در سطح شهرها نیز رعایت شود زیراکه از مراجعه های غیر ضروری جلوگیری کند.
وی افزود: بعضا برخی از بیمه شونده ها چندین بار برای یک بیماری مثل سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می کنند این در حالی است که روند بهبود درمان نیاز به زمان و مصرف دارو به صورت منظم دارد.
هم اکنون 620 هزار نفر از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد 423 هزار نفر روستایی هستند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.