یوسف یعقوبی‌نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی درآمدهای مالیاتی این استان در سال گذشته نسبت به مدت سال پیش از آن، اظهار داشت: این میزان در مدت مشابه سال ۹۷ معادل ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از مجموع مالیات وصولی پارسال ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و عملکرد و هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم و ارزش افزوده بوده است.
یعقوبی نژاد گفت: از مالیات دریافتی ۳۳ درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۲۹ درصد از محل اشخاص حقوقی، ۲۶ درصد از حقوق اخذ شده است و ۶ درصد مالیات مشاغل، پنج درصد از محل املاک و مستغلات و یک درصد مالیات بر ارث بوده است.  
وی گفت: بر این اساس ۸۸ درصد درآمدهای پیش بینی شده سازمان برای استان در سال گذشته محقق شده است.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی اظهار داشت: این در حالی است که ۱۶۰ میلیارد ریال از مالیات پرداختی صادرکنندگان استان در سال گذشته نیز به حساب آنها برگشت داده شد که شرکت های مزبور این مبلغ را بابت اعتبار مالیاتی ارزش افزوده از اداره کل امور مالیاتی استان بستانکار بودند.
یعقوبی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه صادرات از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف است، مبلغ پرداختی توسط شرکت های تولیدی صادرکننده که برای تولید و خرید کالا پرداخت کرده اند به آنها برگشت داده می شود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین مالیات برگشت داده شده متعلق به ۲ شرکت بزرگ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و پتروشیمی خراسان در بجنورد بوده است.
خراسان شمالی از نظر میزان وصول مالیات در ردیف چند استان آخر کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.