عبدالله یوسفی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی که مرغداران دچار ضرر شده اند، تلاش داریم تا شرایط برای خرید گوشت مرغ و ذخیره سازی، تغییر کرده و تسهیل شود.

وی تصریح کرد: پیش از این، تنها مرغ های کشتار شده در کشتارگاه پرستو در شیروان، قابل انجماد و ذخیره سازی بود، که البته ظرفیت محدود این کشتارگاه، سبب کندی ذخیره سازی شده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در کشتارگاه پرستو، روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن مرغ کشتار و منجد می شود که قابل عرضه به شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، یک کشتارگاه دیگر، که دارای تونل انجماد است، با رفع برخی ایرادها، با تایید دامپزشکی، اقدام به کشتار و انجماد گوشت مرغ می کند که بر این اساس، میزان خرید محصول مرغداران روزانه به بیش از ۲۰ تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مرغداران، این بود که شرکت پشتیبانی امور دام، تنها مرغ ها با وزن لاشه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گرم را خریداری می کند، با تصمیم کشوری، مرغ های تا وزن ۲ هزار و ۲۰۰ گرم هم برای مدت محدود، تا متعادل شدن بازار، قابل خرید و ذخیره سازی است.

یوسفی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، از ۶ فروردین ماه، خرید مرغ را آغاز کرده است و در این مدت، روزی ۱۰ تا ۱۵ تن لاشه مرغ، خریداری می شود که البته از امروز و با آغاز خرید به وسیله کشتارگاه دوم، این رقم به بیش از ۲۰ تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امید می رود با لحاظ شدن انعطاف در خرید مرغ، شرایط بهتری برای بازار این محصول فراهم شود و مشکلات این تولیدکنندگان کم شود.

بر اساس این گزارش، برای پاسخ به نیاز مردم در شب عید، جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان به اندازه قابل توجهی، انجام شد اما پیدایش بیماری کرونا، سبب تعطیلی غذاخوری ها، فست فودها و توقف برگزاری مجالس شد و به دنبال آن، تقاضا برای گوشت مرغ کم شد.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن آن از طریق دیگر استان ها تامین می شود.  

هم اکنون ۹۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ قطعه مشغول به فعالیت هستند که در هر دوره، ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند.

سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۰ کیلوگرم در سال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.