علی اصغر رضازاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن شن و ماسه و همچنین تولید بتن آماده، به صورت خودسرانه، اقدام به افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه و بتن آماده کرده و قیمت هر تن شن و ماسه را از ۲۱۰ هزار ریال به حدود ۳۰۰ هزار ریال افزایش داده اند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تعیین شده انجمن شن و ماسه برای این کالا، مورد تایید کارگروه تنظیم بازار استان نیست،  افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ افزایش قیمتی بدون هماهنگی و مصوبه کمیته تنظیم بازار، پذیرفته نیست.

وی اظهار داشت: واحدهای شن و ماسه مدعی هستند که قیمت تمام شده تولید بالا رفته است، هزینه های کارگری، لوازم یدکی ماشین آلات و لاستیک ها افزایش یافته است از این رو باید قیمت شن و ماسه هم افزایش یابد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: این موارد امروز در نشستی با حضور واحدهای شن و ماسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با تجزیه قیمت و بررسی هزینه ها، قیمت کارشناسی شده تعیین شود.

حدود ۵۰ واحد شن و ماسه و بتن آماده در خراسان شمالی فعال است.

میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰هزار تن است.

سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می شود.

میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران استان هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است.  

در کشور ۶۸ ماده معدنی وجود دارد که خراسان شمالی ۲۸ نوع آن را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.