بیمارستان های کشور این روزهای کرونایی، شاهد پر کشیدن پزشکان و پرستارانی است که در روزهای بهاری، عشق را با لحن باران زمزمه کردند و با ترنم ابرها، جانفشانی کردند تا آلام و درد را از ریه های هم نوعشان، بزدایند.

پایان این کارزار سخت، تبسمی شیرینی است که بر لب این شهیدان، ترنم عشق می خواند کسانکیه نفس کشیدن خود را برای نجات دیگران رها کردند.

دکتر وحید یحیوی، چهل سال از بهار زندگی اش گذشته بود، که با حمله کرونا، به کارزار به این ویروس رفت و زندگی خود را در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد فدای دیگران کرد.

او زاده شهر تبریز است، در سال ۸۴، در رشته دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانش آموخته شد و از سال ۸۵ تا ۸۸، طرح خود را در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گذراند و در همین مدت مدیرگروه رشته فوریت های پزشکی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه بود.

شهریور ۹۴ از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته تخصصی داخلی دانش آموخته شد. او از دستیاران با اخلاق و متعهد گروه داخلی بود و برای مدت کوتاهی پس از آن، برای خدمت تحت عنوان پزشک متخصص ضریب k، مجددا به خراسان شمالی بازگشت.

همکاران دکتر یحیوی می گویند، او هیچ گاه در طول زندگی خود از تحصیل علم دست نکشید.

او رشته خون و سرطان بالغین را برای ادامه تحصیل در سطح فوق تخصص برگزید و در آذرماه پارسال، از دانشگاه علوم پزشکی تهران دانش آموخته شد و بلافاصله در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عنوان عضو هیات علمی در مرتبه استادیاری مشغول به خدمت به مردم استان شد. وی همچنین در درمانگاه سرطان بیمارستان امام علی (ع) به ویزیت و معالجه بیماران سرطانی استان مشغول بود.

دکتر یحیوی، ۲۱ اسفندماه پارسال، با نتیجه تست مثبت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان امام حسن (ع) بستری شد و در ۲۷ همان ماه، به درخواست خانواده ایشان به مشهد اعزام شد و متاسفانه پس از ۱۶ روز مبارزه با بیماری کرونا دیده از جهان فروبست.

شهادت هنر مردان خدا

دکتر یحیوی، ۲۱ اسفندماه پارسال، با نتیجه تست مثبت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری شد و پس از ۱۶ روز مبارزه با بیماری کرونا دیده از جهان فروبست

سرپرست مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام علی (ع) بجنورد در این باره گفت: شهادت هنرمردان خداست، اما خبر شهادت دکتر یحیوی، نخستین شهید خدمت دانشگاه علوم پزشکی استان، همه همکاران را محزون کرد، این روزها کم نیستند خانواده‌هایی که فرزندانشان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، مادرانی که دلشان نگران جگرگوشه‌هایشان است، زنان و مردانی که روزهاست چشمانشان به در است تا همسرانشان را ببیند و فرزندانی که دلشان برای کانون گرم خانواده و بودن پدر و مادر در کنار یکدیگر تنگ است.

دکتر علی اسماعیلی اظهار داشت: امروز مدافعان سلامت جانشان را سپر مردم ایران کردند و در خراسان شمالی نیز یکی از مدافعان سلامت آسمانی شد و جایش برای همیشه در کنار خانواده و ملت بزرگ ایران و بویژه در جمع دانشگاهیان خالی است.

وی افزود: دکتر یحیوی، نخستین شهید خدمت در خراسان شمالی، از نخستین روزهای مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم مشغول خدمت‌رسانی بود، به یقین مردم هیچ‌گاه این فداکاری‌ها را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت، با خدمت‌رسانی خالصانه در صف نخست خدمت بوده و شبانه‌روز برای سلامت مردم تلاش می‌کنند اظهار داشت: میدان‌های مبارزه، دفاع و ایستادگی تنها از جایی به جایی دیگر، از لباسی به لباس دیگر و از آدم‌هایی به آدم‌های دیگر منتقل می‌شود، نفس کار همان است آن‌ها به ‌درستی مشغول انجام وظیفه‌ هستند، باید دید ما چه‌ وظیفه‌ای در قبال کمتر کردن فشار از سر این فرشتگان داریم.

وی با اشاره به اینکه دکتر یحیوی، عمری را در راه خدمت به درمان مردم گذراند و جانش را برای درمان بیماران گذاشت افزود: دکتر یحیوی، پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیمارستان های بجنورد مشغول به خدمت بود، پس از اتمام تحصیل در تخصص داخلی نیز با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری داشت، بعدها، با دریافت مدرک فوق تخصصی خون وسرطان بالغین از دانشگاه علوم پزشکی تهران، با وجود اینکه می توانست پله های ترقی را در تهران زودتر طی کند، اما به خراسان شمالی بازگشت.

دکتر یحیوی، نخستین شهید خدمت در خراسان شمالی، از نخستین روزهای مبارزه با ویروس کرونا در خط مقدم مشغول خدمت‌رسانی بود

سرپرست مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام علی (ع) بجنورد افزود: این شهید، به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه به ارائه خدمت در مرکز تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و تدریس دردانشکده های استان مشغول بود.

وی اظهار داشت: این شهید، در مدت تحصیل در دانشگاه تبریز، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه نیز بود و ارادت خاصی به ساحت قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) داشت و در سال ۹۵ برای اولین بار، کوریکولوم رشته هماتولوژی را با کمک دوستانش نوشت.

دکتر اسماعیلی افزود: پزشک حاذق که هم در دانشگاه و هم در حوزه در محضر پزشکان و علمای بزرگ اخلاق و عرفان درس آموخته بود که ماحصل تلاشش، شخصیتی شد که میوه هاش طبابت همراه باادب و محبت به بیماران و برخورد همراه با کرامت با همکاران شد.

سرپرست مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام علی (ع) بجنورد اظهار داشت: دغدغه همیشگی اش دربیمارستان، درمان بیمارانش بود و حتی بیمارانش شاهد بودند که بخش زیادی از درآمدش را هزینه آزمایشات بیماران سرطانی که بضاعت مالی نداشتند، می کرد.

یکی دیگر از همکاران گفت: روز های آخر، نگران بیماران بود، می گفت ۱۰ روزی است بیمار مشکوک به کرونا درآی. سی. یو دارم که به صورت روزانه به مدت یکی دو ساعت ویزیت می کنم، اما متاسفانه سی. تی. اسکن ریه بیمار به شدت درگیراست.

وی اظهار داشت: گرچه که امید چندانی به بهبودش نبود و این شهید می توانست همکاران متخصص دیگر را به جای خود که وضعیت حالی نامناسبی داشت، برای ویزیت بفرستد اما می گفت بهتر است خود بیمارم را ویزیت کنم. 

می توانست همکاران متخصص دیگر را به جای خود که وضعیت حالی نامناسبی داشت، برای ویزیت بفرستد اما می گفت بهتر است خود بیمارم را ویزیت کنم

طبیب دلسوز بیماران خود

یکی از همکاران این پزشک شهید هم گفت: دکتر یحیوی، شبی، با من تماس گرفت درحالی که مدام سرفه می کرد، صدایش داد می زد که حالش خوب نبود و به سختی نفس می کشید، گفت که برای خودش زنگ نزده، تماس گرفته که سفارش بیمارش را به من بکند.

همکار این شهد مدافع سلامت اظهار داشت: دکتر، شب قبل از شهادتش وقتی که آی. سی. یو بود، از یک دعایی از آیت ا ... فاطمی نیا شنیده بود، صحبت کرد و گفت که «خودم شنیدم که سفارش کردند به دعا برای فرج، من از خدا خواسته ام خستگی های مولایم امام زمان و احیانا امراض اگر خدای نکرده بخواهد ایشان رو اذیت کند به جان قبول کنم و چه لذتی داره اگر بدانم خداوند، مرا به جای مولایم انتخاب کرده است.»

و این شرح حال آخرین روز کاری مردی بود که همه عشقش خدمت به بیماران بود، عکسی که از او به یادگار ماند، شرح تمام خستگی های این شهید را در خود نهفته دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.