دبیر اجرایی کنفراس اخلاق وآداب پزشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنفراس همه ساله در دانشگاههای مختلف کشور برگزار می شود اما موضوعات مطرح شده کنفراس امسال در  زنجان تازگی داشته و بیشتر به ارائه آموزش های اخلاق کاربردی  شاغلان حرف پزشکی در دانشکده های علوم پزشکی می پردازد.

دکتر حسین بابایی افزود: یکی دیگر از مباحث این کنفراس ارائه آموزش ها  و اینکه شاغلان حرف پزشکی در بالین بیمار چگونه با بیماران و همراهان  با مسائل اخلاقی بوجود امدهه برخورد کنند اشاره دارد و  در این میان موضوعلاتی  از قبیل  نحوه ارائه خبر ناگوار به خانواده ها، مشارکت خانواده ها در امر درمان، انتظارات حرفه ای  پزشکان  و حرف مختلف پزشکی نیز  به شکل  آموزش های  کاربردی به گروههای  هدف،   ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: این کنفراس تلاش دارد آموزش های مد نظر در خوزه اخلاق و آداب پزشکی را نه بصورت تئوری بلکه کاربردی ارائه کند، موضوعی که در شرایط کنونی کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا چندان بهایی داده نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد:  پزشکان در موقعیت های مختلفی قرار دارند و مسائل  اخلاقی بوجود آمده از قبیل استفاده از درمان های جایگزین، مشارکت  بیمار و همراهان  درانتخاب درمان ها و انتظارات در رشته های تخصصی  اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: تا اکنون آموزشهای کاربردی کشور به مخاطبان هدف در کشور ارائه نشده و به عنوان مثالا برای متخصصان زنان و یا کودکان چه مسائلی اخلاقی در هنگام مواجه با بیمار و یا کودک اولویت دارد  و ارائه آموزش های لازم امری مهمی محسوب می شود  که  در کنفراس یاد شده بصورت تخصصی و در قالب کارگاه ارائه خواهد شد.

بابایی افزود: منشورهای اخلاق حرفه ای تخصصی، جنبه های اخلاق کاربردی در اخلاق پزشکی، دیلمان های اخلاقی تخصصی درحرف پزشکی و رسالت اخلاقی، اجتماعی پزشک در جامعه جدید از جمله اهداف برگزاری این کنفراس یک روزه در زنجان است.

وی اضافه کرد: این کنفراس برای تمامی رشته های بالینی که با بیمار به شکل مستقیم سر و کار دارد، قابل استفاده بوده و  دارای امتیاز باز آموری است.

به گفته این مسئول، پیام این کنفراس این است که مباحث عملی و اخلاق در عمل و بالین نه در کتاب و کلاس ها  باید  بصورت کاربردی  پیگیری کرد و افرد صاحب نام حوزه اخلاق و آداب پزشکی نیز بیش از گذشته این مهم را بصورت عملی با دستیاران و گروههای مختلف پزشکی قبل  از  ورود به کلینیک ها  منتقل کنند.

دبیر اجرایی کنفراس اخلاق واداب پزشکی یادآور شد: این کنفراس  ۲۸ مرداد امسال با حضور دکتر مصطفی معین رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی  و رئیس کمیسیون اخلاق پزشکی کشور و دکتر احمد نوربالا روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.