محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی ویروس کرونا با اشاره به تصمیمات رییس جمهوری در خصوص کسب و کارهای متوسط و کم خطر، اظهار داشت: بازگشایی برخی از واحدهای ضروری و کم خطر صرفا برای ایجاد تعادل بین درمان، پیشگیری و بخش های مختلف اجتماعی و اقتصادی است به تعبیری دیگر توجه به معیشت و  درآمد برخی کسب و کارهای کوچک با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه با فعالیت واحدهای غیرضرور و خارج از دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسب و کارهای متوسط و بی خطر در استان به زودی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شناسایی می شود تا از ۲۳ فروردین با رعایت تمامی نکات بهداشتی و با نظارت سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان آماده خدمت رسانی شوند.
شجاعی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نقش ویژه ای در کنترل بیماری کرونا دارد، تاکید کرد: باید اصحاب رسانه و دستگاه های اطلاع رسانی به ویژه خبرگزاری ها و صداوسیمای استانی در قالب برنامه های آموزشی و گزارش های جذاب، مردم را با سبک زندگی در وضعیت کرونایی آشنا کنند به گونه ای که تمامی کسبه، مصرف کنندگان و تک تک اعضای جامعه آموزش های لازم را برای زندگی در وضعیت کرونایی دیده باشند.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه وضعیت کرونایی در کشور، فرصتی برای ارائه خلاقیت و نوآوری مدیران است، افزود: طرح کاهش اثرات منفی کرونا با عنوان اختصاری «کامک»، فرصتی را آفریده است تا مدیران اجرایی طرح های خود را ارایه دهند تا بتوان از آثار منفی این بیماری در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه مشارکت موسسات و سازمان های مردم‌نهاد و خیران در اجرای برنامه ها و سیاست های پیشگیری از شیوع و مقابله با بیماری کرونا ضروری است، گفت: به زودی متکدیان استان نیز شناسایی و طرح ساماندهی آنها، که مشکلات ایمنی و بهداشتی برای خود و سایر شهروندان ایجاد می کنند، به شهرداری ها ابلاغ می شود.
خرید ۳۱ هزار لیتر الکل از ارمنستان

رییس کمیته اقتصادی ستاد پیشگیری و مدیریت کرونای خراسان شمالی نیز با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار لیتر الکل در اختیار صنایع خراسان شمالی قرار گرفته، گفت: ۳۱ هزار لیتر الکل از کشور ارمنستان  نیز خریداری شده که امروز به سمت استان حرکت خواهد کرد که بین کارخانه های استان توزیع خواهد شد.

محمد رضا موفق یساقی،  با بیان اینکه کارخانه ای با ظرفیت تولید ۲۰ هزار ماسک در شهرک صنعتی بیدک راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ۶۸۰ هزار ماسک و ۳۵۰ هزار جفت دستکش نیز در شبکه توزیع استان ارایه شده و همچنین مجوز  ارایه ۸۰۰ هزار جفت دستکش از سوی معاونت غذا و دارو صادر شده است.
وی افزود: ۸۱ هزار و ۴۳۳ بسته بهداشتی به روستاییان استان اهدا شده که ۳۳ هزار بسته دیگر نیز در حال توزیع است.
استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.