عیسی برجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیجیان استان در این کارگاه ها روزانه افزون بر ۳۸ هزار عدد ماسک تولید می کنند که به بیمارستان ها، مراکز درمانی و سایر مراکز ارسال می شود.

وی افزود: سپاه استان تاکنون ۱۲۷ تخت با تمام تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان ها ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ تخت نیز با راه اندازی بیمارستان صحرایی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی ایجاد شده که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

مسوول جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۱۲۵ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم روستایی این استان توزیع شده که هر بسته شامل ماسک، دستکش، صابون، الکل و مواد ضدعفونی کننده است.

برجی، ارزش هر بسته بهداشتی را ۳۵۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: این بسته ها با همکاری و مشارکت دستگاه ها و خیران تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد از شهروندان استان در طرح غربالگری در سامانه سلامت ثبت نام شده اند، اظهار داشت: نیروهای بسیجی در این طرح با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری و مشارکت دارند.

وی بر بحث آموزش به منظور جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ پوستر آموزشی در این خصوص تهیه و در بین اصناف استان و سایر گروه ها توزیع شده است.

وی بر کمک به بیماران خاص و نیازمند تاکید کرد و اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی برای بیماران حساس و افراد مسن تهیه و توزیع شده است.

برجی، بر کمک به مناطق عشایری استان نیز تاکید کرد و گفت: خانوارهای عشایری اسکان یافته در شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین به صورت خانه به خانه در خصوص ویروس کرونا آشنا شدند و همچنین توصیه های بهداشتی در این خصوص به آنان ارائه شد.

وی گفت: علاوه بر توزیع مواد ضدعفونی کننده در سه مرحله در محل اسکان عشایر در این ۲ شهرستان، افزون بر پنج هزار ماسک بین آنان توزیع شد.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.