عیسی برجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بسیجیان در قالب گروه های جهادی در طرح رفع آلودگی، گندزدایی محیط، تولید اقلام بهداشتی، محرومیت زدایی و توزیع بسته های حمایتی، آموزش و اطلاع رسانی و توزیع کتابچه و ارائه کمک در حوزه درمان فعالیت دارند.

وی بر اجرای طرح غربالگری ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: روزانه افزون بر ۱۱۰ نفر از بسیجیان استان با دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص مشارکت دارند و آنها در خانه ها و مراکز بهداشتی مستقر می شوند و به صورت تلفنی از شهروندان در خصوص وضعیت سلامت افراد اطلاعات دریافت می‌کنند.

برجی با بیان اینکه تاکنون ۵۹ درصد جمعیت این استان زیر پوشش طرح غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند اظهار داشت:  ۵۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان در طرح شرکت کرده‌اند.

برجی گفت: در صورت اینکه افراد مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا باشند از آنان می خواهیم سریع  به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مسوول جامعه پزشکی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از شهروندان خواست تا طرح غربالگری ویروس کرونا مشارکت کنند و افزود: هم اکنون باید همه تلاش کنیم تا سهم خود را در خصوص مبارزه و قطع این زنجیره ادا کنیم.

حاتمی همچنین بر فاصله گیری اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: نیروهای بسیجی در گروه های جهادی در این طرح نیز به کارگیری شده اند و از مردم می خواهیم که برای اجرا کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: هم اکنون نیروهای بسیجی ماده ضد عفونی کننده دست و الکل نیز تولید می کنند و روزانه بیش از هزار عدد از تولیدات خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار می‌دهند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.