سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، افزود: امروز روز ولادت بهترین مردان الهی است که خداوند خلق کرده است و امیدواریم همه ما در مسیر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پایدار و همچنان با قدرت قرار بگیریم.

وی در خصوص اقدامات سپاه استان البرز برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: سپاه استان البرز به همراه تمام مجموعه هایش شامل لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع) و سپاه نواحی استان و اقشار بسیج از نخستین روز وارد ماموریت مقابله با کرونا شدند.

مولایی ماموریت ها در این عرصه را متنوع و متکثر دانست و گفت: این ماموریت ها در تمام ابعاد بهداشتی، درمانی،‌امنیتی، آموزشی، راهنمایی، ضدعفونی،‌گندزدایی  و ... می باشد که این اقدامات در کمک به مسوولین و متولیان امر انجام می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز طلایه دار اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با بیماری کرونا است، افزود: تاکنون تعدادی از بسیجیان و سپاهیان در راه مقابله با این بیماری آلوده و بیمار شده اند.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: برای ریشه کنی بیماری کرونا از تمام توان خود استفاده می کنیم و هر اقدامی را برای مردم همچون ضدعفونی،‌ گندزدایی، رفع آلودگی معابر مناطق و حتی ورودی منازل، کمک به درمان، پایش بیماری و بیماریابی و همچنین اقداماتی مثل انتقال وسایل و تجهیزات مورد نیاز به مردم انجام می دهیم.

وی اظهار داشت:‌ تشکیل قرارگاه های محله محور یکی از اقدامات شاخص سپاه در مقابله با کرونا است که این قرارگاه ها متشکل از عناصر موثر در محلات همچون امام جماعت محله، بهداشت و درمان، معتمدین محلی و نیروی انتظامی، سپاه و تعدادی از اهالی فن می باشد.

وی گفت: در این قرارگاه ها تمام فعالیت ها در حوزه آفندی و پدافندی در محلات متمرکز می شود.

مولایی همچنین به ایجاد نقاهتگاه هایی در تمام شهرستان ها اشاره کرد و افزود: برای ایجاد این نقاهتگاه ها سوله هایی با عنوان ۹ دی آماده سازی شده تا در صورت نیاز بیماران به آنجا منتقل شوند.

وی همچنین به اقدامات بسیج و جهادی در تولید و توزیع لوازم و مواد پیشگیرانه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون مقادیر زیادی ماسک، امکانات و تجهیزات حفاظت انفرادی در مقابل ویروس کرونا در پایگاه ها و کارگاه های جهادی تولید شده ضمن اینکه سپاه و بسیج در توزیت مناسب و عادلانه خارج از مباحث مربوط به احتکار نیز اقدامات مناسبی داشته است.

مولایی یکی دیگر از اقدامات را در حوزه فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این فضا اقدام به تولید محتوا و آموزش برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است ضمن اینکه این آموزش ها به صورت رو در رو و محله به محله نیز در کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود.

وی افزود:‌تمام این اقدامات در راستای حمایت و صیانت از مردم در استان انجام می شود که موثر هم بوده و اینکار تا آخرین روز ریشه کنی ویروس از استان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج و سپاه به صورت شبانه روزی در کمک به ارگان های متولی پایدار و استوار هستند، اضافه کرد:‌یکی از مهم ترین کمک ها برای ریشه کنی بیماری ضمن حمایت و کمک به مردم، در خانه ماندن و جلوگیری از سفرهای غیرضرور است تا این ویروس را همچون تعدیدات دیگر ریشه کن کنیم.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.