عبدالله یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف اوایل هفته گذشته در ارتفاعات استان و در پی آن کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دما به علت پایدار نبودن سرما خسارتی بر کشاورزی استان نداشت.

با وجود این، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نسبت به سرمازدگی باغ‌ها در روزهای آینده هشدار داد و گفت: کشاورزان اقدامات پیشگیرانه از سرما را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: کشاورزان به توصیه های کارشناسان و اداره کل هواشناسی توجه کنند و برای جلوگیری از خسارت احتمالی پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

یوسفی اظهار داشت: در صورت کاهش دما کشاورزان باید از بخاری باغی در باغ ها استفاده کنند و همچنین با آتش زدن کاه و کلش، شاخه های خشک شده ایجاد دود و گرما کنند.

وی از دامداران نیز خواست تا از چرای دام در ارتفاعات و مسیل ها خودداری کنند و اظهار داشت: از دامداران می خواهیم که نسبت به توصیه ها جدی باشند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی پیش بینی کرد بارش باران و تگرگ از فردا - یکشنبه - این استان را فرابگیرد که تا اواسط هفته جاری احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

پیشتر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفته بود: بروز سرما در ۲ روز گذشته موجب وارد شدن خسارت به باغ های استان شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است: بر اساس داده های هواشناسی این سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان خواهد شد که تا روز سه شنبه فعالیت خواهد داشت.
آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد از مخاطرات این سامانه بارشی است.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.