علی اصغر هدایتی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این که مراجعه به بانک های استان در ابتدای شیوع ویروس کرونا زیاد بود تدابیری اندیشیده شد تا با انجام فعالیت های الکترونیکی بیشتر میزان مراجعات تا حد امکان به موارد ضروری محدود شده و کمتر شود.

وی افزود: در این راستا خوشبختانه با همکاری مردم و گسترش سیستم بانکداری الکترونیکی میزان مراجعات به بانک ها از کاهش قابل توجهی در پایان سال گذشته برخوردار بود.

هدایتی با اشاره به همکاری بسیار خوب مردم با سیستم بانکی خاطرنشان کرد: به ویژه در هفته آخر اسفندماه تعداد مراجعه کنندگان به شعب به هیچ وجه قابل مقایسه با ابتدای این ماه نبود و بانک ها خلوت شده بودند.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی یادآور شد: در این میان سقف مبلغ کارت‌های هدیه پرداختی از ۵ میلیون ریال در برخی بانک‌ها تا ۵۰ میلیون ریال نیز افزایش یافته است تا بدین وسیله از پرداخت وجوه نقد به عنوان مهم ترین ابزار انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به فوت شماری از کارکنان بانک‌های کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در این راستا تدابیر ویژه ای برای ضدعفونی کردن بانک های استان و توزیع اقلام بهداشتی در بین کارکنان شعب صورت گرفته است.

هدایتی افزود: به همین منظور در تمامی شعب سیستم بانکی کیسه های نایلونی برای جدایی مشتریان و متصدیان بانک ها کشیده شد تا احتمال ابتلا به این ویروس در بین مردم و کارکنان به حداقل برسد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به محدودیت ها و کمبودهای موجود در خصوص مواد ضدعفونی کننده و دستکش و ماسک تا جای ممکن از طریق کمیته توزیع استانداری تاکنون دو سری مواد ضد عفونی کننده و یکسری ماسک بین کارکنان توزیع شده است.

 وی افزود: همچنین در نامه ای تمام نیاز دو ماه آینده بانک های استان به اقلام بهداشتی به استانداری اعلام شده تا در اسرع وقت نسبت به تامین و توزیع آن اقدام شود.

 رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در رابطه با تخریب برخی از خودپردازهای برخی استان ها به دلیل کاربرد نادرست مواد ضدعفونی کننده و وضعیت استان نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مکاتبه ای که با شهرداران استان صورت گرفت از آنها خواسته شد تا پرسنل شهرداری هیچ گونه اقدامی برای ضدعفونی کردن این دستگاه انجام ندهند تا کارکنان بانکهای استان به صورت اصولی نسبت به ضد عفونی کردن اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا تاکنون خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در رابطه با خرابی خودپردازها گزارش نشده است.

هدایتی در رابطه با ابتلای سه تن از کارکنان شعب بانک کشاورزی به ویروس کرونا نیز گفت: از این تعداد آزمایش دو نفر منفی بوده و فقط نتیجه یک نفر مثبت بوده که حال وی رو به بهبود است.

کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی از ۱۳ بانک دولتی و خصولتی تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.