روح الله عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار جمع آوری زباله در سطح شهر توسط کارکنان شهرداری به صورت مرتب انجام می شود که دست اندرکاران این بخش برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی به تجهیزات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مجهز شده اند.

وی گفت: بزرگترین مشکل ما در حوزه زباله، فعالیت زباله گردها است که متاسفانه جمع آوری آنها نیز تاثیری بر فعالیت آنها نمی گذارد و همچنان مصرانه به کار خود ادامه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده تا علیرغم خطرات بالای این کار از جمله ابتلا به ویروس کرونا و احتمال هرگونه بیماری دیگر، این افراد باز هم به منظور تامین معیشت خود به هشدارها توجهی نکنند و هر روز شاهد برداشت زباله توسط آنها از مقابل منازل و سطل های زباله باشیم.  
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بجنورد یادآور شد: با برنامه ریزی صورت گرفته اجازه دست درازی به زباله ها توسط زباله گردها را نمی دهیم و حتی وسایل کار بسیاری از آنها را توقیف کرده ایم که البته تاثیر چندانی در فعالیت آنها نگذاشته و با وسایل جدید و یا حتی بدون وسایل فعالیت خود را از سر گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زباله گردها زیرمجموعه هیچ نهادی قرار ندارند متاسفانه جلوگیری از فعالیت آنها به سختی میسر است و با وجودی که هر روز تعدادی از آنها را توقیف می کنیم ولی باز هم تعداد جدیدتری شروع به کار می کنند.
عظیمی یادآور شد: حتی به منظور جلوگیری از فعالیت مجدد آنها به دفعات متعدد بار زباله آنها توقیف شده ولی تاثیرگذاری چندانی نداشته است.
وی در رابطه با فعالیت انبارهای ضایعاتی در سطح شهر نیز گفت: هم اینک ۶۴ انبار در سطح شهر فعال است که مسوولیت آن بر عهده کمیسیون بند ۲۰ شهرداری است.
عظیمی افزود: با این وجود به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تماس های تلفنی و مکاتبه کتبی با مدیران و کارگران این انبارها صورت گرفته و تمام موارد مربوط به رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی محل به آنها آموزش داده شده تا مشکلات این حوزه به حداقل برسد.
وی اظهار داشت: متاسفانه نداشتن سواد کافی توسط کارگران و حتی مسوولان این انبارها باعث شده تا توجیه کردن آنها سخت شود ولی با تماس‌های مکرری که با آنها صورت گرفته رعایت حداقلی بهداشت صورت می‌گیرد و بعضا برای گرفتن راهنمایی با سازمان تماس می‌گیرند.
عظیمی یادآور شد: در حال حاضر روزانه هزار و ۷۵۰ کیلوگرم زباله عفونی به صورت مجزا از سطح شهر جمع آوری و به دفنگاه منتقل می‌شود.
وی افزود: با این وجود در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام زباله های جمع آوری شده از منازل نیز عفونی محسوب می شود ولی نمی توانیم اقدام خاصی برای دفن اصولی آنها انجام دهیم و حتی انتقال آنها به محل جدید نیز تفاوت چندانی در این رابطه نمی کند.

شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.