محمدعلی عباس زاده وحید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر شرکت ها و کارفرمایان از جمله شهرداری با اقداماتی از جمله تقسط و تهاتر بخشی از بدهی های خود را پرداخت کرده اند اما شرکت الیاف شیروان به علت ورشکسته شدن هیچ مبلغی پرداخت نکرده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.
عباس زاده وحید با بیان اینکه 110 هزار بیمه شده این سازمان بیمه ای هستند اظهار داشت: 15 هزار و 700 نفر مستمربگیر این سازمان هستند و همچنین یکهزار و 148 نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.
وی افزود: تعداد بیمه شده ها در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.
وی مشکلات اقتصادی را علت این کاهش عنوان کرد و گفت: اما در نیمه اول امسال پیش بینی می شود که تعداد بیمه شده ها افزایش یابد.
وی میزان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت این سازمان را 350 میلیارد عنوان کرد و افزود: کارفرمایان و شرکت ها باید به موقع مطالبات خود را پرداخت کنند تا این سازمان در ارائه خدمات به بیمه شده ها با مشکل مواجه نشود.

* 50 درصد کارگاه های خراسان شمالی فعالند
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 21 هزار و 174 کارگاه در این استان وجود داد که افزون بر 50 درصد آن فعال و مابقی غیرفعال و یا راکد هستند.
عباس زاده وحید اظهار داشت: اکنون 10 هزار و 367 کارگاه در این استان فعال هستند و 10 هزار و 867 کارگاه نیز نیمه فعال و یا دچار رکود هستند.
وی با بیان اینکه 39 درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: 107 هزار و 179 نفر از جمعیت استان بیمه شده اصلی هستند.
عباس زاده وحید، تعداد بیمه شدگان تبعی این استان را نیز 199 هزار و 724 نفر عنوان کرد و افزود: 15 هزار و 20 نفر از بیمه شدگان استان مستمری بگیر اصلی و 21 هزار و 639 نفر مستمری بگیر تبعی هستند.
در هفت شعبه، 3 کارگزاری و سه مرکز اقماری به بیمه شده های استان خدمات ارائه می دهند.
خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.