ناصر قدیمی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالاهای ضروری و اساسی مردم مانند نانوایی‌ها، خواروبارفروشی‌ها، عرضه کنندگان مواد پروتئینی از قبیل گوشت و مرغ و ماهی، سوپرمارکت‌ها، میوه و تره‌بار و مصالح ساختمانی برای خدمات‌رسانی به مردم در این ایام باز خواهند بود.  

وی افزود: سایر واحدهای صنفی نظیر تعمیرات اتومبیل، آرایشگری بانوان و آقایان، درودگران و نجاران، آهن فروشان، خشکشویی ها، ‌ خیاطان، ساعت فروشان، عطرفروشان، شیشه بران، لوازم بهداشتی ساختمان، پارچه فروشان، اغذیه فروشان و پیتزایی ها، فرش دستباف و ماشینی، پروفیل و جوشکاران، آلومینیوم کاران، املاک، الکتریکی و موبایل، رایانه، تعمیرات دوچرخه، لوارم خانگی، کابینت سازان، تعویض روغن، مهرسازی و چاپ بنر و رستوران ها از تاریخ ۴ تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند.

قدیمی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی ملزم به اجرای دستور و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا هستند و در صورت تخلف با هماهنگی نیروی انتظامی واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

وی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴یا با شماره ۳۲۶۲۳۳۵۹ اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رازوجرگلان تماس حاصل گرفته و مورد را گزارش کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا ظهر دوشنبه، چهارم فروردین به ۱۸۹ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۱۹ نفر رسیده است اما شهرستان مرزی راز و جرگلان، بدون هیچ مبتلایی، همچنان وضعیت سفیدی در این بخش دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.