طاهر رستمی در گفتگو با مهر عنوان کرد: عمده تهدید شیوع و گسترش کرونا در اسفراین بازگشت بومی‌های این شهرستان از شهرهای مختلف کشور به مناسبت عید سعید نوروز است.

فرماندار اسفراین از اتخاذ راه‌کارهای مختلف در جهت کاهش آسیب سفرهای نوروزی به مردم اسفراین گفت و عنوان کرد: به طور نمونه به دلیل تعداد بالای مسافران از مبدا تهران در دهستان بام و صفی‌آباد ایستگاه پایش و تب‌سنجی را این دهستان مستقر کرده‌ایم که غربال‌گری میهمانان را برعهده دارد.

رستمی از فعالیت ستادهای ویژه مبارزه با کرونا در روستاها با محوریت دهیار، امام جماعت، پایگاه بسیج و شورای روستاها خبر داد و گفت: همه این تدابیر فقط در سایه مراعات مردم و توجه به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا موفق خواهند بود.

فرماندار اسفراین با اشاره به صحبت متخصصین و پزشکان از خطر بالای ناقلین این بیماری در عین برخورداری آن‌ها از یک شرایط پایدار و عادی گفت و افزود: تست‌های غربال‌گری در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود اما این به منزله رفع خطر انتقال نیست.

وی در ادامه افزود: ضمن عرض تسلیت دوباره به دلیل فوت پدر شهید عیاشی از نیت خیر این خانواده به جهت اهدای هزینه مراسم ترحیم برای کمک به تأمین هزینه خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان این شهر، از همت بالای مجمع خیرین سلامت نیز قدردانی می‌کنم.

رستمی در انتها از عموم مردم درخواست ثبت‌نام از طریق تارنمای طرح بسیح ملی غربال‌گری را به دلیل امکان پایش سریع و راحت برای مسئولین را یادآوری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1385505
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.