در  بیانیه روز شنبه شورای شهر هورامان تخت آمده است:

به اطلاع هموطنان، مسافران و گردشگران می‌رساند، اگرچه مهمان نوازی جزو جدانشدنی فرهنگ کهن هورامان بوده و هست، نظر به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی و برای ارج نهادن به سلامت هموطنان و عمل به توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و امنیتی از پذیرش مهمان در ایام نوروز معذور هستیم.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: براساس مصوبات فرادستی و بند یک مصوبه ۹۸/۱۲/۱۵  شورای اسلامی شهر هورامان تخت، در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، این شهر و شهروندان از پذیرش میهمانان نوروزی معذور بوده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری در منطقه هورامان برای پذیرش میهمانان پیش بینی ‌نشده است. ضمن عذرخواهی از محضر همه میهمانان استدعا دارد از سفرهای نوروزی به این خطه خودداری کنند.

 تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان کردستان گرفته شده است که ابتلای ۵۴ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۵ نفر در سقز، ۱۰ نفر در بانه، ۶ نفر در سنندج، چهار نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار ، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۴۹ نفر بوده که در حال حاضر ۱۸ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۴۱ نفر در بیمارستان امام خمینی سقز، یک نفر بیمارستان بوعلی مریوان، ۶ نفر بیمارستان شهید بهشتی قروه، چهار نفر در بیجار، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، سه نفر در دیواندره، ۲  نفر در دهگلان و یک نفر هم در بیمارستان سروآباد بستری شده‌اند.

تاکنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان،۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.