دکتر علی آرمیده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اطهار داشت: اکنون ۱۰ دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان برای استفاده کودکان و نوزادان و افراد بالغ وجود دارد ولی این تعداد در شرایط حاضر و با توجه به افزایش مراجعات بیماران اصلا کافی نیست.

وی هزینه مورد نیاز برای خرید هر دستگاه را ۲ میلیارد ریال و اعتبار لازم برای رفع نیاز این مراکز درمانی را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی بیماران کرونای مثبت به دستگاه ونتیلاتور احتیاج دارند و یکی از اقلام ضروری و مهم در این زمینه است.

آرمیده افزود: در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گرفته ولی با توجه به اینکه کل کشور دچار مشکل است بودجه ها به سمت استان های با درگیری بیشتر سوق داده شده که برای رفع این مشکل نیازمند همت خیرین و کمک مردم هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان اینکه به غیر از این کمبود، دستگاه شست و شو برای البسه کارکنان نیز مورد نیاز است، گفت: مردم و خیرین می توانند با مراجعه به دبیرخانه شورای خیرین سلامت شیروان، کمک های نقدی خود را به این منظور تخصیص دهند.

آرمیده افزود: به منظور رفع بخشی از کمبود اقلام بهداشتی مردم، چهار هزار ماسک تولیدی کارگاه بسیج شیروان، پس از استریل توسط شبکه بهداشت و درمان بین بیمارستان ها، ادارات و مردم توزیع می شود.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۴۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا نوزدهم اسفند که شمار مبتلایان کرونا در این استان ۳۴ نفر بود ۳ تن از این بیماران را متعلق به شهرستان شیروان عنوان کرده بودند اما پس از آن هیچ تفکیک شهرستانی از بیماران ارائه نشده است.  

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.