عباس سعیدی، چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های آموزشی در شبکه ملی آموزش هم در حال پخش است و پیش از این دانش آموزان می توانستند از آن هم استفاده کنند.

وی افزود: دریافت شبکه آموزش، برای برخی از مردم استان میسر نیست از این رو دانش آموزان این مناطق، تاکنون نتوانسته اند از برنامه های این شبکه ملی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: روزانه ۷۰ دقیقه برنامه آموزشی از شبکه استانی اترک خراسان شمالی پخش می شود که ۱۲ آموزگار ابتدایی و ۳۶ معلم متوسطه اول و دوم، نسبت به تولید محتوای این برنامه ها اقدام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: صدا و سیمای استان در خصوص ساعت پخش برنامه ها تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره حضور معلمان در مدارس گفت: در شرایط کنونی، به علت شیوع کرونا، اجتماع در مدارس ممنوع است اما آموزش تعطیل نشده است، معلمان برای آموزش دانش آموزان از فضای مجازی بهره گرفته و از خانه آموزش می دهند.

سعیدی افزود: البته برخی از معلمان به دلخواه خود، در مدرسه حضور یافته و آموزش های ارائه شده را تصویربرداری کرده و در فضای مجازی، در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان روستایی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، می توانند از این پس، از برنامه های شبکه استانی اترک استفاده کنند.

سعیدی گفت: پخش برنامه های آموزشی شبکه استانی در تعطیلات نوروز هم تداوم دارد تا عقب افتادگی درسی دانش آموزان، جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: دانش آموزان عشایر کوچرو استان هم برنامه های آموزشی را از طریق صدای استانی دریافت می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی هم گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزشی دانش آموزان در این شبکه از جمعه ۲۳  اسفند روی آنتن می رود.

حمید قربانی جم اظهار داشت: این کلاس های آموزشی در زمان های ۱۰،  ۱۵ و ۲۰ دقیقه ای آماده پخش می شود و مجموعا هفته ای ۷۰ کلاس در مقاطع مختلف از رادیو و تلویزیون پخش می شود.

وی افزود: در تلویزیون دروس مقطع متوسطه اول و دوم ساعت ۱۰ و مقطع ابتدایی ساعت ۱۳ و  ۳۰ دقیقه و در رادیو از ساعت ۱۹ تا ۲۰ پخش می شود که برنامه های رادیویی ویژه مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری آماده می شود.

بر اساس این گزارش، اخبار دروس آماده پخش در سایت و کانال خبرگزاری صدا و سیما و از طریق زیرنویس تلویزیون و فضای مجازی شبکه اترک قابل پیگیری است.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، در حال تحصیل هستند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون ۴۵ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ تن نیز درگذشته اند.  

مسوولان بهداشتی، با توجه به روند رو به فزونی شیوع کرونا، ماندن در خانه را بهترین راه مصونیت و نیز شکستن زنجیره انتقال بیماری عنوان می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.