نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در آیین یادواره شهدای دانش آموز مرکز استان اظهار داشت: دانش آموزان، امیدهای کشور هستند و البته نقش آنان در توسعه و تعالی،  مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست.  

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، بارها از جوانان یاد کرده و آنان را آینده سازان کشور خوانده اند و این امر نشان از اعتقاد رهبری به نسل جوان و نقش جوانان،  دانش آموزان و دانشجویان در رشد کشور دارد.  

وی با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی، مملو از افتخارآفرینی دانش آموزان و نوجوانان است، افزود: در این کشور، جوانان زیادی، با رشادت و ایثار، افتخار آفریده اند و ۴۰ سال مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان ارزشی است که باید پاس داشته و به نسل بعد، منتقل شود.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این آیین گفت: شهیدپژوهی، یکی از برنامه هایی است که در دستور کار آموزش و پرورش است و دانش آموزان باید با آن آشنا شوند.

عباس سعیدی اظهار داشت: دانش آموزان باید بدانند که شهیدان با ایثار و شهادت طلبی خود، چه میراث گرانبهایی را در اختیار ما گذاشته اند،  ارزش ها و باورهای دوران دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شود.

وی افزود: در سال های دفاع مقدس، دانش آموزان با ایثار و جانفشانی، به جنگ علیه کفر جهانی رفتند و پیروزی ها آفریدند که این ارزش ها باید پاسداری شده و گرامی داشته شود.

خراسان شمالی ۴۱۷ شهید دانش آموز و ۷۴ شهید فرهنگی دارد.

اجرای ۴۰ هزار یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در کشور، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در آبان ماه آغاز شده است و تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس اجرا می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.