محمدعلی شجاعی، سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: مردم مهمان نواز خراسان شمالی به دلیل شرایط موجود برای تعطیلات نوروز سال جدید قادر به پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نخواهند بود.

وی با بیان اینکه پیش نویس طرح جامع مقابله با کرونا تا آخر هفته جاری باید به صورت عملیاتی آماده شود، تصریح کرد: یک بخش طرح جامع مقابله با کرونا، مربوط به حوزه پزشکی است در حالی که باید حوزه های امنیتی، انتظامی، اقتصادی، اجتماعی و اطلاع رسانی هم دیده شود.

شجاعی با اشاره به اینکه مردم نباید از خانه های خود خارج شوند، افزود: به مردم توصیه می کنیم که در خانه بمانند و از تردد بی مورد و غیرضرور پرهیز کنند، چرا که مهمترین رکن در کنترل و ریشه کنی این بیماری، مشارکت آنها و رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

وی افزود: نرم افزاری به نام «سروینا» برای عرضه مایحتاج مردم راه اندازی شده که بیش از سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا به صورت اینترنتی را به فروش خواهد رساند.

این مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ۵ واحد تولیدی در استان راه اندازی شده که کمبود تجهیزات، کمبود منابع مالی و بانکی آنها را تامین کردیم تا به زودی به نقطه ای برسیم که بتوانیم بسته های بهداشتی را تولید  و در استان توزیع کنیم.

ترخیص ۱۷۸ مشکوک به کرونا از بیمارستان

هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در  این نشست با اشاره به اینکه ۱۷۸ نفر از افرادی که مشکوک به کرونا بودند، بهبود یافته و مرخص شده اند، گفت: هم اینک ۹۶ بیمار مشکوک به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

بر اساس اعلام مراجع رسمی تاکنون ۳۴ نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و یک نفر بر اثر این بیماری جان باخته است.  

مسوولان بهداشتی و درمانی، ماندن در خانه و پرهیز از خروج از منازل را بهترین راه برای مصون ماندن از این ویروس و شکستن زنجیره انتقال آن می دانند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.