علی اکبر آرام، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان برای خرید و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز این افراد شامل پنبه، دستکش، الکل، ماسک و غیره است که زودی در اختیار این سازمان قرار می گیرد.

وی گفت: بهزیستی شیروان ۵۵ معلول ضایعه نخاعی را زیر پوشش دارد و ماهانه به ۴۵ نفر آنان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری و حق پرستاری در منزل و یک میلیون ریال هم برای تامین لوازم بهداشتی می پردازد.

آرام با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی این شهرستان نیز پشت نوبت دریافت خدمات حمایتی هستند، افزود: پرونده آنان تشکیل شده و به سازمان بهزیستی ارسال شده که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد، از سویی این مددجویان علاوه بر پرداخت مستمری از خدمات و اقلام توانبخشی عصا، ولیچر و غیره برخوردار می شوند.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات سالانه به بهزیستی این شهرستان برای معلولان ضایعه نخاعی، برای مناسب سازی منزل و ماشین آنان کمک هزینه پرداخت می شود و در صورت تامین اعتبارات برای مسکن به آنان ۱۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض و امتیازات رایگان آب، برق و گاز داده می شود.

 مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی شیروان سه هزار و ۷۰۲ نفر است که از این تعداد ۴۷۱ نفر دچار اختلالات بینایی، ۱۹ نفر صوت و گفتار، ۹۰۵ نفر ذهنی، ۴۲۶ نفر شنوایی، یکهزار و ۴۷۰ نفر معلولان ذهنی و جسمی و ۵۱۱ نفر دچار اختلالات روانی هستند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.