سردار علیرضا مظاهری، جمعه اظهار داشت: پس از توقیف کالاهای بهداشتی احتکار شده، واحد احتکارکننده نیز پلمب شد.

وی با هشدار به کسانی که با امنیت مردم بازی می کنند؛ افزود: سلامت مردم مانند امنیت آنها شوخی بردار نیست و نیروی انتظامی آمادگی برخورد با این افراد را دارد و از شهروندان درخواست داریم هرگونه تخلف را از طریق پل ارتباطی تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی نیز کسانی که به شایعات کرونایی دامن زده و تبلیغ سوء می کردند مورد شناسایی قرار گرفتند و در این راستا به ۶۰ نفر تذکر داده شد.

سردار مظاهری به اقدامات دیگر نیروی انتظامی پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا ابتدا بخش تخصصی توسط معاونت بهداری، آموزش های لازم را به کارکنان و خانواده های نیروی انتظامی ارائه داد و ضد عفونی کردن روزانه یگان های انتظامی نیز در دستور قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی کنترل ورودی و خروجی های استان از طریق زمینی و هوایی را دیگر فعالیت های ناجا برشمرد و بیان داشت: در برقراری نظم و امنیت بیمارستان ها به ویژه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در بجنورد و بیمارستان شیروان،  کارکنان انتظامی کاملا فعال هستند.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در چند روز اخیر موجب نایاب شدن اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها و فروشگاههای خراسان شمالی شده و جوی از وحشت و هراس را در میان مردم و خانواده ها ایجاد کرده است.

استان خراسان شمالی که تا اواسط هفته گذشته از آلودگی ویروس کرونا پاک تلقی می شد، از روز دوشنبه با اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر مشاهده نخستین تست مثبت کرونا در یکی از بیماران بستری شده در بجنورد،  وارد مرحله تازه ای شد.  

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مجموع ۸۰ فردی که با علائم کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده و یا انتقال یافته اند، ۳۶ نفر بستری شده اند که با ترخیص ۲۳ نفر آنان، در حال حاضر ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.