به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در کارگروه ویژه کنترل و مراقبت ویروس کرونا اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی منتظر بخش نامه‌های وزارت خانه‌ها نباشند و تمام مصوبات این ستاد باید قابلیت اجرا شدن داشته باشند.

وی افزود: بحث قرنطینه کردن به عهده دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود و در صورت تشخیص باید اقدامات لازم انجام شود. همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان لیستی از اقلام، تجهیزات را برای اتاق بازرگانی و صمت استان آماده کندٰ، تا ورود جدی بر بحث واردات آن داشته باشیم.

شجاعی تصریح کرد: موضوع آموزش توسط گروه‌های جهادی سپاه، بسیج، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد تقسیم شود تا موازی کاری صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه بهداشت نظارت بسیار جدی بر عرضه مواد غذایی و لبنی انجام شود.

شجاعی گفت‌: از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تمامی اصناف اعلام شود تا جای ممکن از رد و بدل کردن اسکناس‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید وضعیت شیوع بیماری کرونا را جدی گرفت و مدیریت سریع و صریح داشت. نمی‌توان با ارائه یک مصوبه و در شرایط عادی امور را پیش برد، لذا جهت مقابله با بیماری کرونا در استان، تصمیم‌گیری بر عهده خود مدیران و فرمانداران خواهد بود تا در صورت تشخیص، سریع تصمیم‌گیری و اجرایی شود.

شجاعی افزود: در بحث مدیریت باید هرگونه تجمع ممنوع شود، در غیر این صورت خطر شیوع بیماری کرونا چند صد برابر می‌شود.

ولی‌الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس گفت: کمیته‌های مختلفی در دو روز اخیر برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته است.

حیاتی اظهار داشت: کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته پیشگیری و درمان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی استان، کمیته پشتیبانی و صنوف با مسئولیت اداره صمت، کمیته گردشگری با مسئولیت اداره میراث فرهنگی و گردشگری از اهم این کمیته‌ها است.

وی افزود: شجاعی استاندار خراسان شمالی در نامه‌ای خطاب به وزرای بهداشت و کشور امکانات مورد نیاز استان برای مقابله با کرونا ویروس و چالش‌های موجود را تشریح و همچنین پیشنهاداتی برای مقابله با این بیماری ارائه کرده‌اند.

احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مسئول کمیته پیشگیری و درمان مقابله با کرونا ویروس نیز گفت :۲۰ هزار بروشور، ۱۲ هزار پوستر برای مقابله با کرونا ویروس چاپ شده و ۱۵ هزار رابط بهداشت نیز در این خصوص آموزش دیده‌اند و چادرهای سلامت در سطح شهرستان‌ها برپا شده است.

وی افزود: کلیه ادارات و سازمان‌ها بسته آموزشی مقابله با کرونا ویروس را در قالب لوح فشرده دریافت نموده تا آن‌ها آن را در اختیار پرسنل خود قرار دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.