رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ورزش تندباد بوده است که بیشترین سرعت آن ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت و در شهرستان مانه و سملقان گزارش شده است.

مهری هاشمی دوین افزود: بیشترین میزان بارش باران و برف نیز در این مدت مربوط به منطقه «مهمانک» در غرب شهرستان مانه و سملقان ثبت شده که ۳۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت در تنگه ترکمن ۳۳ میلی متر، آشخانه ۲۵.۵، بجنورد ۱۵، جاجرم ۹.۶، راز ۸.۲، شیروان ۵، فاروج ۸ و اسفراین ۲.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

هاشمی دوین افزود: بارش برف و باران تا صبح فردا - پنجشنبه- ادامه دارد که پس از آن این سامانه بارش زا از استان خارج می شود.

وی با پیش بینی کاهش دمای هوای استان، گفت: انتظار می رود بیشینه دمای بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در ۲۴ ساعت آینده به سه درجه بالای صفر و کمینه آن به سه درجه زیر صفر برسد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: به علت بارش برف و باران سطح جاده های استان لغزنده است و در ارتفاعات کولاک و مه گرفتگی را شاهد هستیم که در مناطق مسکونی آبگرفتگی معابر و مسیل ها را نیز خواهیم داشت و به مسافران توصیه می شود تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

هاشمی دوین پیش بینی کرد که دمای هوای استان از روز جمعه رو به گرمی نهاده و در روز شنبه ۲ درجه افزایش یابد.

خراسان شمالی در پاییز امسال ۴۰ میلیمتر بارندگی داشت که این رقم نسبت به ۹۷ میلیمتر بارندگی پاییز پارسال ۵۷ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین بارش سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.