تبلیغات انتخاباتی پس از یک هفته هیاهو، از ساعت صفر پنجشنبه به سکوت رفته است اما مردم خراسان شمالی توقع دارند، پاسخ این شور نشاط، که البته امروز بیشتر می شود، تلاش نمایند منتخب برای ملت و البته استان باشد.

مردم خراسان شمالی می گویند هر فرد که منتخب می شود، در برابر همه افرادی که پای صندوق های رای حاضر شده اند، مسوولند، چه به فرد منتخب رای داده باشند، و چه رای نداده باشند.  

خراسان شمالی از استان های محروم کشور است که در بسیاری از شاخص ها، در رده های پایین جدول قرار دارد در این میان، مردم توقع دارند تا نماینده مجلس شورای اسلامی برای جبران عقب ماندگی ها و محرومیت ها تلاش داشته باشد.  

مردم توقع دارند تا نماینده مجلس شورای اسلامی برای جبران عقب ماندگی ها و محرومیت ها تلاش داشته باشد

مردم خراسان شمالی در شهرستان های مختلف، همواره در عرصه های مختلف سیاسی حضور  پررنگ داشته اند و از آرمان های نظام، پشتیبانی کرده اند، از این رو رسیدن به میانگین کشوری در شاخص های مختلف را حق از دست رفته خود می دانند، حقی که تاکنون محقق نشده است.  

البته نامزدهای انتخاباتی هم هر کدام، وعده هایی داده اند که به گفته برخی صاحب نظران، این وعده ها ریشه در درخواست ها و نیازهای مردم دارد، یعنی مردم خود در دامان تبلیغات گذاشته اند.  

مردم نگران گرانی ها 

عضو شورای بخش مرکزی گرمه در این باره گفت: مردم، نگران تورم و گرانی ها در جامعه هستند، مردم انتظار دارند که مجلس، با قوت برای رفع مشکل تورم برنامه ریزی داشته باشد و رفع این دغدغه، نیاز و درخواست اصلی مردم جامعه است.  

مرتضی ولی زاده اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکل در این شهرستان بویژه در روستاها، بیکاری است که البته نبود شغل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

وی افزود: روستاییان ما از نداشتن درآمد مناسب گلایه مند هستند، با توجه به مشکلات، دامداری و کشاورزی به صرفه نیست و نمی تواند تولیدکنندگان این عرصه را راضی کند در این زمینه، باید نمایندگان خانه ملت، با قوت، طرح و راهکار ارائه دهند.

مردم انتظار دارند که مجلس، با قوت برای رفع مشکل تورم برنامه ریزی داشته باشد و رفع این دغدغه، نیاز و درخواست اصلی مردم جامعه است

عضو شورای بخش مرکزی گرمه اظهار داشت: بسیاری از جوانان این شهرستان، به علت مناسب نبودن وضعیت اشتغال، به سایر شهرستان ها مهاجرت کرده اند، جوانان برای یافتن شغل به شهرستان های بجنورد، سمنان، مشهد و تهران مهاجرت کرده اند و به مشکلات حاشیه نشینی تن داده اند.  

نبود پزشک متخصص

یکی از شهروندان جاجرم هم در این باره گفت: کمبودهای این شهرستان، بسیار زیاد است، از زیرساخت های شهری و بیکاری گرفته تا مناسب نبودن خدمات درمانی، شهروندان را گلایه مند کرده است.  

سید حسین حسینی اظهار داشت: مردم این شهرستان از نبود پزشک متخصص در رنج هستند، هیچ پزشک متخصص در این شهرستان و البته در شهرستان گرمه که در مجاورت جاجرم است، مطب ندارد.

وی افزود: در بیمارستان جاجرم هم حضور پزشکان متخصص بسیار ضعیف است و این امر شهروندان را دچار زحمت کرده است.  

در بیمارستان جاجرم حضور پزشکان متخصص بسیار ضعیف است و این امر شهروندان را دچار زحمت کرده است

حسینی گفت: بیمارستان جاجرم، علاوه بر پاسخگویی به مردم شهرستان گرمه، از روستاهای استان سمنان و خراسان رضوی هم مراجعه کننده دارد و انتظار می رود تجهیزات و نیز حضور پزشکان در رشته های مختلف تخصص، تقویت شود.  

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مطالبات مهم مردم،  فعال شدن دوباره فرودگاه جاجرم است، یک باند فرودگاهی در این شهرستان ایجاد شده و پیش تر، پرواز داشته است اما غیرفعال شده است.

وی گفت: انتظار می رود نمایندگان در کنار مسوولان دولتی، برای جذب سرمایه گذار در این شهرستان، تلاش داشته باشند، تا بخشی از مشکل بیکاری رفع شود.

این شهروند جاجرمی اظهار داشت: اجرای نیروگاه خورشیدی در جاجرم، یکی از ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال به شمار می رفت،  این پروژه که قرار بود با مشارکت سرمایه گذار خارجی انجام شود اما به انجام نرسید، مردم انتظار دارند که این نیروگاه عملیاتی شود.  

بلاتکلیفی پتروشیمی

یکی از شهروندان بجنورد هم در این باره گفت: در این استان، مردم از داشتن بسیاری از امکانات محروم هستند، در این زمینه نمایندگان نقش زیادی در رفع مشکلات دارند اما همچنان مشکلات تاریخی مردم را ناامید کرده است.  

رضا ربانی اظهار داشت: اجرای فاز ۲ پروژه پتروشیمی خراسان در بجنورد سال های سال بلاتکلیف است و اخیرا استاندار اعلام کرده که به علت هایی،  آن را رها کرده است و دیگر آن را پیگیری نمی کند.

وی اظهار داشت: کلنگ زنی این طرح، بارقه امیدی در دل جوانان روشن کرد که بخشی از مشکل بیکاری حل شود و اقتصاد استان هم رونق گیرد اما گویا این طرح بلاتکلیف است.

اجرای فاز ۲ پروژه پتروشیمی خراسان در بجنورد سال های سال بلاتکلیف است و اخیرا استاندار اعلام کرده که پیگیری آن را رها کرده است 

وی با انتقاد از مناسب نبودن زیرساخت های شهر بجنورد افزود: بجنورد، مرکز استان است اما وضعیت ظاهری شهر، کوچه و خیابان ها، در شان مرکز استان نیست.

این شهروند بجنوردی اظهار داشت: یکی از مشکلات این شهر، حاشی نشینی است،  یک سوم از جمعیت مرکز استان معادل ۷۰ هزار نفر در حاشیه زندگی می کنند که مشکلات آنان هنوز رفع نشده است.

گلایه های کشاورزان 

یکی از کشاورزان شهرستان مانه و سملقان هم گفت: خراسان شمالی استان کشاورزی است و توسعه این منطقه بر مبنای کشاورزی دیده شده است اما این تولیدکنندگان هنوز در خم کوچه اند و به صورت سنتی مشغول تولید هستند.

رضا نظری اظهار داشت: کشاورزی استان معیشتی است و بهره وری تولید بسیار اندک است کشاورزان نتوانسته اند به درآمد مورد انتظار دست یابند و یکی از علت های آن، خرده مالکی و ضعف مکانیزاسیون است. وی افزود: کشاورزان ما توان خرید ناوگان کشاورزی و ماشین آلات را ندارند، زیرا تولید در این بخش دیگر به صرفه نیست.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

خراسان شمالی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفند ماه امسال برگزیده خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، در این استان ۸۶۳ هزار نفری، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.